Producentská dílna 4
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
305PDI4 | zkouška | 3 | 3 hodiny DÍLEN týdně (45 minut), 44 až 59 hodin domácí příprava | česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Katedra
Předmět zajišťuje Katedra produkce
Obsah
Klíčové dovednosti a znalosti předmětu:
●rozbory aktuálních kulturních událostí
●rozbory praktických cvičení, analýza scénářů, tvorba rozpočtu, složek a harmonogramu výroby
●plánování a strategie výroby (time management), případné koprodukční a sponzorské vztahy
●kontrola výroby v hlavních fázích
●filmové a televizní technologie
●kontrola úplnosti administrativních požadavků
●společné konzultace a rozbory projektů v přítomnosti autora a režiséra
●konzultace ostatních projektů studentů
●definování a možnosti naplňování producentských záměrů
●výběr projektu
●definice developmentu filmového projektu (obsah, fáze a možnosti vývoje)
●definice cíle a strategie developmentu
●úloha a práce producenta v období developmentu
●finanční plán jako součást developmentu (odhad nákladů, strategie financování, varianty řešení)
●formální podoby projektu
●způsoby prezentace projektu
●příprava a prezentace vlastních projektů studentů
●rozbory a srovnání projektů z praxe vedoucího dílny
●komunikace s režisérem a tvůrčím štábem
●komunikace s obchodními partnery
●štáb produkce jako nástroj producenta
●způsoby a metody ovlivňování výroby ve fázi pre-production
●způsoby a metody ovlivňování výroby ve fázi production
●způsoby a metody ovlivňování výroby ve fázi post-production
●finanční toky, práce s rozpočtem
●příklady a analýzy způsobů spolupráce a komunikace z praxe vedoucího dílny a hostů dílny
●definice a nástroje filmového marketingu (EU, ČR, Svět)
●stanovení distribuční a marketingové strategie a cíle (odhad potenciálu filmu)
●role a možnosti producenta pro optimální uvedení filmu v distribuci
●rozpočet na marketing a distribuci
●kreativita
●sales agent a distributor - definice, ukázky a analýzy smluv
●finanční toky a dlouhodobá práce s filmem
●distribuce a marketing krátkých a dokumentárních filmů
Student si na počátku nového akademického roku volí v rámci předmětu Producentská dílna 1 svého vedoucího dílny (tzv. dílnaře). Student si může 2. rok vybrat stejného dílnaře a navázat na předchozí ročník, nebo si v rámci 2.ročníku Magisterksého studia vedoucího dílny změnit.
Dílna - MgA. Ing. Jiří Konečný:
Dílna se zaměřením na producentství celovečerních filmů. Dílna se zaměřuje na všechny aspekty práce filmového producenta celovečerních filmů. Prohlubuje znalosti studentů a rozvíjí jejich praktické dovednosti potřebné pro zvládnutí této profese na vysoké úrovni. Důraz je kladen na tvůrčí, individuální a aktivní přístup k řešení pracovních situací, na přemýšlení o oboru v širším kulturním a společenském kontextu a na koncipování záměru vlastního profesního rozvoje a nástrojů k jeho naplnění.
Dílna – Mgr. Kateřina Ondřejková:
Dílna se zaměřuje na všechny aspekty televizní producentské práce a její jednotlivé fáze od vyhledání látky, přes development, produkci, postprodukci, až po PR a marketingovou komunikaci související s uvedením díla. Poukazuje na specifika producentské práce v rámci širokého multižánrového rozpětí a rozvíjí univerzálně platné schopnosti a dovednosti napříč žánry. Zvláštní pozornost věnuje vývoji AVD v rozdílných žánrech. Rozvíjí znalosti studentů a producentské dovednosti v rozdílných způsobech výroby AVD od výroby vlastní, zakázkové či koprodukční. Důraz je kladen na tvůrčí producentskou dramaturgii, na přemýšlení o každém projektu v širších kulturních a společenských a souvislostech a o koncipování vlastního „producentského rukopisu“ napříč žánry. Dílna ukazuje, jak aplikovat producentskou praxi do projektového managementu různých kulturních eventů.
Dílna - MgA. Michal Reitler:
Dílna se zaměřením na efektivní producentství. Chování producenta, aby byl důvěryhodný partner, vyhledávaný kolega a šéf. Sociální dovednosti producenta - znát sebe, své možnosti a omezení, od toho odvozovat volbu spolupracovníků, případně látek.
Zaměření na projekty, které mohou a mají mít široký divácký dopad s důrazem na chápání chování a potřeb diváka.
Televize jako potenciální největší klient, jako důležitý koproducent, jako překážka, jako příležitost. Jak funguje poptávka televizí, jak s ní tvořivě pracovat - specifika dramaturgie a výroby seriálů, minisérie, producentsko-scenáristické projekty.
Výsledky učení
Producentská dílna je vyučována formou dialogu mezi studentem a vyučujícím. Cílem předmětu je rozvoj kulturního rozhledu studenta a získání teoretických znalostí a praktických zkušeností ve vývoji, samotné výrobě/produkci a následném šíření audiovizuálního díla nebo obecně kulturního projektu. V neposlední řadě Producentská dílna slouží ke konzultacím praktických cvičení. Součástí jsou tedy i porady, společně s vedoucí katedry, směřující k realizaci společných praktických cvičení studentů FAMU.
Předpoklady a další požadavky
---
Literatura
496/2012 Sb. Zákon o audiovizuálních dílech a podpoře kinematografie a o změně některých zákonů (zákon o audiovizi)
PARDO, Alejandro; et al.The audiovisual management handbook: an in-dephth look at the film, television and multimedia industry in Europe. Madrid: Media Business School, 2002. ISBN 978-84-8877-309-8.
YEOMAN, Ian. Festival and Events Management: An International Arts and Culture Perspective. London: Routledge, c2004.
KURZ, Sibylle. Pitch it!. V Praze: Akademie múzických umění, 2013. ISBN 978-80-7331-284-8.
POWELL, Chris. How to organise successful events - a practical step-by-step guide to planning successful public events. London: Amazon Digital Services LC, 2012.
DEVALCK, Marijke, KREDELL, Brendan, LOIST, Skadi. Film Festivals: History, Theory, Method, Practice. London: Routedge, c2016.
Webové stránky:
https://www.filmovaakademie.cz/
https://www.filmneweurope.com/
https://www.efp-online.com/en/
https://www.europeanfilmacademy.org/
https://www.obs.coe.int/en/web/observatoire/
aj.
Hodnoticí metody a kritéria
●aktivní účast v jednotlivých hodinách
●kvalitní práce na společných praktických cvičeních, zejména pak na absolventských filmech a vlastním magisterském projektu
●splnění všech úkolů zadaných vedoucím dílny
●prezentace vlastních rozsáhlých kulturních aktivit (kino, divadlo, literatura atd. dle požadavků vedoucího dílny)
Poznámka
---
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Produkce - Magisterské studium - 2023 (Povinné předměty)