Fotoscénář
Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
306FTS | zápočet | 2 | 36 hodiny CVIČENÍ za celý semestr (45 minut), 23 až 33 hodin domácí příprava | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Katedra
Předmět zajišťuje Katedra střihové skladby
Obsah
1.Zdůvodnění výběru osobnosti (Pudovkin, Ejzenštejn, Dovženko, Vertov aj.) formou prezentace vybrané sekvence v rámci předmětu Teorie střihové skladby I.
2.Předložení námětu na Fotoscénář v textové podobě (téma, příběh, skladebná specifika).
3.Příprava kresleného storyboardu k Fotoscénaři.
4.Realizace formou série fotografií, doplněných o explikaci použitých výrazových prostředků. Obhajoba předkládané verze v dialogu s ostatními studenty a pedagogem.
5.Definitivní verzi Fotoscénáře student vystaví ve formě závěsného panelu (fotografie nalepené
na tuhém papíru společně s textem explikace) v prostorách katedry střihové skladby.
Výsledky učení
Výsledky:
Student dokáže aplikovat teoretické myšlení jednotlivých Montážníků a vtělit je do konkrétního záběrování sekvence.
Předpoklady a další požadavky
-
Literatura
S. M. Ejzenštejn: Kamerou, tužkou i perem. Orbis, Praha, 1961, 477 str. (nebo jiné vydání)
Jan Kučera: Alexandr Dovženko - básník revoluce. ČFÚ, Praha, 1971.
Alexandr Dovženko: Z deníků. Československý spisovatel, Praha 1964, 136 stran
Vsevolod Pudovkin Film, scenár, réžia, herec. Tatran, Bratislava 1982, 473 stran
Lev Kulešov: Základy filmové režie. Skripta FAMU, SPN, Praha 1974, 348 str.
Antonín Navrátil: Dziga Vertov, revolucionář dokumentárního filmu. ČFÚ, Praha, 1974., 252 str.
Josef Valušiak: Základy střihové skladby. NAMU, Praha, 2005, 146 str. ISBN 80-7331-039-2 (případně i jiná vydání)
Jerzy Płażewski: Filmová řeč. Orbis, Praha 1967. Orbis, Praha, 1967, 461 str.
Jan Kučera: Střihová skladba ve filmu a televizi. NAMU, Praha, 2002, 234 str., ISBN 80-7331-896-2 (případně i jiná vydání)
Jan Kučera: Filmová tvorba amatéra. Orbis, Praha, 1961, 315 str.
Karel Reisz: Umění filmového střihu. Ústřední půjčovna filmů, Praha 1962, 169 str.
Ernest Lindgren: Filmové umění. ÚPF, Praha 1961, 215 str.
Don Faiservice, Film Editing: History, Theory and Practice. Manchester University Press 2001.
Michael Frierson, Film and Video Editing Theory. How Editing Creates Meaning. New York / London 2018
Hodnoticí metody a kritéria
Základním hodnotícím kritériem je soulad s výrazovými prostředky vybraného tvůrce a schopnost reflexe výsledného tvaru Fotoscénáře formou krátkého názorného textu – explikace.
Poznámka
-
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Střihová skladba - bakalář_2021 (Povinné předměty)