Post production workflow pro magistry

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
306MPWM zápočet 2 česky zimní

Garant předmětu

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Katedra

Předmět zajišťuje Katedra střihové skladby

Obsah

Jedná se o intenzivní dvoudenní modul, jehož cílem je seznámit studenty s pokročilými postupy a technikami v oblasti postprodukce. Zaměříme se zejména na střihové programy AVID MEDIA COMPOSER a DAVINCI RESOLVE.

Součástí budou prezentace a názorné ukázky, ale většina modulu bude probíhat především formou PRAKTICKÝCH CVIČENÍ - Studenti dostanou HDD s materiálem, na kterém si vyzkouší základní úkony, které se běžně provádějí v postprodukci - Dailies workflow, render mxf/proxies pro střižnu, naaplikování ořezu a LUT, přenos metadat, importy do avidu, příprava pro konform, předání do zvuku a další.

Modul bude vést Matěj Podskalský, který pracoval čtyři roky v postprodukčním studiu UPP na českých i zahraničních projektech (např. All Quiet on the Western Front - Netflix, Úsvit, Běžná selhání, německo-britský seriál Das Boot a další).

HLAVNÍ OKRUHY, NA KTERÉ SE MODUL ZAMĚŘÍ:

STANDARDNÍ WORKFLOW PRO PŘÍPRAVU MATERIÁLU PRO STŘIH (tzv. DAILIES WORKFLOW) - kombinace programů AVID MEDIA COMPOSER a DAVINCI RESOLVE

Jak korektně nastavit projekt a připravit materiál pro střih, aby později nedošlo k problémům při konformu apod.?

Jak správně vyrenderovat a naimportovat mxf/proxies a na co si dát pozor?

Proč jsou programy Avid Media Composer a Davinci Resolve nejpoužívanější softwary v oblasti postprodukce a jaké jsou jejich výhody a nevýhody?

EXPORTY NÁHLEDOVÝCH VIDEÍ

Co to je tzv. fast start a k čemu slouží?

Jaký software je nejvhodnější pro export náhledů?

Jak vyexportovat náhled, aby měl co nejmenší velikost a dostatečnou kvalitu?

Jaké zvolit rozlišení a bitrate?

LUT - práce s LUT, ořezem a tzv. input sizingem v davinci resolve

Jak zvolit a naaplikovat vhodnou LUT?

Jak naimportovat tzv. custom LUT od kameramana/coloristy?

STŘIH V DAVINCI RESOLVE A WORKFLOW S TÍM SPOJENÁ

Jak korektně připravit projekt a materiál pro střih?

Jaké jsou možnosti proxies v Davinci a jaké jsou jejich výhody a nevýhody?

Na co si dát pozor při exportech pro zvukaře/sound studio?

Jaké jsou nedostatky Davinci Resolve oproti Avid Media Composeru?

ALE - AVID LOG EXCHANGE

Co to je ALE, k čemu slouží a jak může výrazně zjednodušit práci asistenta střihu a střihače.

VFX EDITING

Co je náplní profese tzv. vfx editora?

Jak korektně připravit podklady pro trikové záběry ve střižně, aby s nimi mohlo následně pracovat postprodukční studio?

AVID NEXIS A PRÁCE NA PROJEKTECH S VÍCE STŘIHAČI A ASISTENTY STŘIHU

Co to je avid nexis a k čemu slouží?

Jak vytvořit a používat sdílené projekty?

Jak předávat biny mezi projekty?

Jaké jsou jiné alternativy sdílených projektů (např. davinci resolve)?

AVID LIST TOOL A PRÁCE S RŮZNÝMI DRUHY EDL PRO ZVUK, GRADING ČI VFX

Jak funguje tzv. list tool v avidu a jak ho správně používat?

Jaké jsou různé druhy edl?

Jak správně vyexportovat různé edl, aby přenášely správná metadata?

LOGGING - POKROČILÉ MOŽNOSTI TŘÍDĚNÍ MATERIÁLU V AVIDU

Jak lze dávat záběrům klíčová slova a vyhledávat v avid projektu?

Jak přehledně zorganizovat a roztřídit náhledy v avid binu od celků po detaily?

POKROČILÉ MOŽNOSTI SYNCHRONIZACE OBRAZU A ZVUKU

Jak syncovat na polovinu framu?

Jak postupovat při synchronizaci materiálu natočeného na 16mm nebo 35mm film? (Scene detect a následný sync)

Výsledky učení

Rozšíření znalostí a zdokonalení se v oblasti postprodukce, technologie a střihových softwarů. Student bude po absolvování modulu rozumět pokročilým postupům a technikám, které se používají v profesionální postprodukci a velkých postprodukčních studiích.

Předpoklady a další požadavky

-

Literatura

Steve Hullfish - Art of the Cut - Conversations with Film and TV Editors-Routledge (2017)

Lance Phillips - Video Editing Made Easy with DaVinci Resolve 18-Packt Publishing (2023)

Create Video with Media Composer-Rowman & Littlefield Publishers (2023)

Avid - Media Composer Fundamentals I - Avid Technology, Inc. (2019)

Steve Hullfish - The Art and Technique of Digital Color Correction-Focal Press (2012)

Hodnoticí metody a kritéria

účast a aktivita na modulu

Poznámka

Modul je určen spíše pro studenty magisterského studia, ale mohou se zúčastnit i studenti z bakalářského programu, pokud budou mít zájem. Budeme probírat pokročilé postupy v oblasti postprodukce a znalosti střihových softwarů.

Každý student by měl mít k dispozici vlastní macbook/notebook s programy:

Avid Media Composer - licencovaná verze (každý student by nově měl mít k dispozici licenci přes FAMU)

Davinci Resolve - free verze

Pokud někdo ze studentů nemá vlastní počítač, bude k dispozici několik školních macbooků.

Další informace

Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje

Předmět je součástí následujících studijních plánů