Digitální tisky – procesy, identifikace, degradace

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
307KRDTI zkouška 3 24 hodiny PŘEDNÁŠEK za celý semestr (45 minut), 12 hodiny CVIČENÍ za celý semestr (45 minut), 48 až 63 hodin domácí příprava česky zimní

Garant předmětu

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Katedra

Předmět zajišťuje Katedra fotografie

Obsah

V předmětu jsou kombinovány přednášky pedagoga, prezentace vypracovaných prací studentů (na základě studia literatury) a praktické identifikaci jednotlivých technik digitálních tisků.

1 – Materiály používané pro digitální tisk a jejich vlastnosti

2 – Základní rozdělení tiskových technologií

3 – Rané digitální tisky

4 – Inkoustové tisky

5 – Laserové tisky

6 – Elektrofotografie

7 – Fotografické tisky s digitální expozicí

8 – Termální fotografie

9 – Příbuzné technologie

10 – Faktory ovlivňující stabilitu tisku

11 – Podmínky dlouhodobého ukládání a vystavování digitálních tisků

12 – Monitorování barevných změn

Výsledky učení

Student zná v obsahu předmětu vyjmenované technologie digitálního tisku a známetody jejich identifikace a umí rozpoznávat způsoby jejich degradace.

Předpoklady a další požadavky

nejsou

Literatura

Studijní literatura a studijní pomůcky:

Povinná literatura:

DP3: Digital print preservation portal [online]. Rochester, NY: Image Permanence Institute, Rochester Institute of Technology, 2019 [cit. 2019-11-09]. Dostupné z: http://www.dp3project.org/

Graphic Atlas. Graphic Atlas [online]. Image Permanence Institute (IPI), 2019 [cit. 2019-11-03]. Dostupné z: http://graphicsatlas.org

JÜRGENS, Martin C. The digital print: Identification and preservation. Los Angeles: Getty Conservation Institute, 2009. ISBN 978-0-500-51498-6.The eye - Digital print connoisseurship [online]. Martin Jürgens, 2019 [cit. 2019-11-09]. Dostupné z: http://the-eye.nl/

Studijní opory k předmětu Digitální tisky - procesy, identifikace, degradace

Doporučená literatura:

Image Pernamence Institute. 2003. A consumer guide to traditional and digital print stability. Rochester, NY: Image Pernamence Institute; dostupné na:http://www.imagepermanenceinstitute.org/webfm_send/313

Image Pernamence Institute. 2004. A Consumer Guide for the Recovery of Water-Damaged Traditional and Digital Prints. Rochester, NY: Image Pernamence Institute; dostupné na: https://www.imagepermanenceinstitute.org/webfm_send/314Image Pernamence Institute. 2014.

IPI Guide to Preservation of Digitally-Printed Photographs, by Daniel Burge. Rochester, NY: Image Pernamence Institute; dostupné na: http://www.dp3project.org/webfm_send/739

Image Pernamence Institute. 2018. IPI’s Guide to: Preservation of Digitally-Printed Images. Rochester, NY: Image Pernamence Institute; dostupné na: http://www.dp3project.org/webfm_send/886

WAGNER, S., c. MCCABE a b. LEMMEN. For exhibition light levels for photographs 9. Topics in photographic preservativation. 2001, 127-128. Dostupné na: http://resources.conservationus.org/pmgtopics/2001-volume- nine/0911Wagner.html

WILHELM, H. G. a C. BROWER. The pernamence and care of color photographs: Traditional and digital color prints, color negatives, slides, and motion pictures. Grinel, Iowa, U.S.A.: PreservationPpub. Co, 1993.

Hodnoticí metody a kritéria

Předmět je zakončen zkouškou. Dále se během semestru vyžaduje samostatná četba, vypracování a prezentace krátkých seminárních prací a aktivní účast na seminářích (povinná 80% účast). Celkové hodnocení se skládá z vypracování seminárních prací a jejich prezentace (30%) a výsledku testu (70%).

Poznámka

není

Další informace

Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje

Předmět je součástí následujících studijních plánů