Finanční management pro konzervátory a restaurátory

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
307KRFMR zkouška 2 24 hodiny PŘEDNÁŠEK za celý semestr (45 minut), 32 až 42 hodin domácí příprava česky zimní

Garant předmětu

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Katedra

Předmět zajišťuje Katedra fotografie

Obsah

Cílem předmětu je základní orientace studenta v oblasti ekonomie, účetnictví a marketingu. Student získá přehled o předpokladech pro podnikání v oboru restaurování, bude schopen vypracovat finanční nabídku na restaurování pro soukromého zadavatele, ucházet se o veřejnou zakázku a také kvalitně prezentovat svoji práci před publikem, na webových stránkách i sociálních sítích.

Tematické okruhy (osnova):

1.-2. Základy ekonomie

  1. Základy podnikání pro živnostníky a malé firmy
  2. Legislativní předpoklady pro zahájení podnikatelské činnosti v oblasti restaurování (registrace, živnost) 5. Základy účetnictví a příprava daňového přiznání
  3. Stanovení ceny za restaurátorské služby
  4. Vypracování nabídky pro soukromého zadavatele
  5. Veřejné zakázky a další možnosti spolupráce s veřejným sektorem
  6. Základy marketingu a specifika marketingu v kultuře a neziskové sféře
  7. Komunikace a public relations
  8. Sociální sítě a tvorba vlastní webové prezentace
  9. Prezentační dovednosti

Výsledky učení

Student se zná základy ekonomie, účetnictví a marketingu a další předpoklady pro podnikání v oboru konzervování a restaurování.

Předpoklady a další požadavky

nejsou

Literatura

Povinná literatura:

HOLMAN, Robert. Základy ekonomie: pro studenty vyšších odborných škol a neekonomických fakult VŠ. 3. vydání. V Praze: C.H. Beck, 2015. Beckovy ekonomické učebnice.

KARLÍČEK, Miroslav. Základy marketingu. 2., přepracované a rozšířené vydání. Praha: Grada, 2018. NOVOTNÝ, Pavel, Věra RUBÁKOVÁ a Pavel HROUDA. Účetnictví pro úplné začátečníky ... Praha: Grada Publishing, 2007. Účetnictví a daně (Grada).

ŠAFROVÁ DRÁŠILOVÁ, Alena. Základy úspěšného podnikání: průvodce začínajícího podnikatele. Praha: Grada, 2019.

Doporučená literatura:

KOTLER, Philip a Gary ARMSTRONG. Marketing. Praha: Grada, c2004.

VEBER, Jaromír a Jitka SRPOVÁ. Podnikání malé a střední firmy. 3., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2012. Expert (Grada).

Hodnoticí metody a kritéria

Kredity jsou uděleny na základě splnění písemného testu, aktivní účasti na seminářích (min. účast 80%), vypracování seminární práce a její prezentace. Dále se během semestru vyžaduje samostatná četba. Celkové hodnocení se skládá z výsledku písemného testu (30%), aktivity na seminářích (20%), z vypracování seminární práce (30%) a její prezentace (20%).

Poznámka

nejsou

Další informace

Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje

Předmět je součástí následujících studijních plánů