Film Sound: Theory to Practice

Zobrazit rozvrh

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
308MFSTP zápočet 2 45 hodiny výuky za celý semestr (45 minut), 16 až 26 hodin domácí příprava anglicky letní

Garant předmětu

Martin OŽVOLD

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Martin OŽVOLD

Katedra

Předmět zajišťuje Katedra zvukové tvorby

Obsah

Út 11.02.2025 17:30 - 21:00 (Seminárka KZT) Základy korelace zvuku a obrazu

Út 18.02.2025 17:30 - 21:00 (Seminárka KZT) Výkonné koncepty

Čt 20.02.2025 16:30 - 18:05 (U3) Hudební teorie (jako součást předmětu Soundtrack Aesthetics)

Út 25.02.2025 17:30 - 21:00 (Seminárka KZT) Lokace a produkce

Pá 28.02.2025 9:00 - 12:45 (Seminárka KZT) Teorie hlasu

Výsledky učení

Založení korelace zvuku a obrazu

A) Požadavek na vyvážený referenční systém obrazu a zvuku v lexikonu zaměřeném na obraz

B) Bressonovská metoda komplementarity: Vedení principů k nerovnováze obrazu/zvuku

Studenti budou mít možnost porozumět novým slovním výrazům, které v teoretické a praktické analýze povýší zvuk na obraz.

Výkonné koncepty

Studentům se dostane vysvětlení a „předefinování“ Point-of-Audition (POA);

pět různých typů a jak je nejlépe využít ve vyprávění.

Hudební teorie

Hudební spektrum – působení na postavy jako na polodiegetickou entitu. Hudební forma - dichotomie fantazie a reality. Zkoumání cross-diegetické možnosti hudby a performance.

Lokace a produkce

A) (S)lip-Sync a In/Authenticity

Srovnání dvou přístupů – vylepšená srozumitelnost X autentická perspektiva.

B) Dualita těla a hlasu v charakterizaci AI

Zhodnocení možností Chionion s filmovou dualitou AI.

Teorie hlasu

A) Vrstvy textové analýzy pro hlasového teoretika; text a podtext, grafická analýza dramatu.

B) Porušení pravidel: opakování a relativizace v dialogu. Čtrnáct prostředků vokální subverze, od fyzických, psychologických až po metaforické.

C) Akustická bytost/akusmetr - princip v chionském lexikonu. Vysvětlení velmi silného narativního nástroje.

Předpoklady a další požadavky

zájem o téma

Literatura

M. Chion

Hodnoticí metody a kritéria

Nutno absolvovat minimálně 3 přednášky.

Poznámka

Životopis prof. Jacka Becka

Jack Beck je profesorem a programovým ředitelem School of Film & Animation na Rochester Institute of Technology (RIT). Je držitelem magisterského titulu v oboru komunikačních studií a magisterského titulu z filmové a video produkce – oba z University of Iowa – kde studoval filmový zvuk pod vedením Ricka Altmana a Leightona Pierce. Jack prezentoval několik článků o teorii filmového zvuku na konferencích UFVA a CILECT. Jack byl prvním oceněným Miles Research Award za výtečnost ve výuce na RIT. Učil v zahraničí v Paříži a Dubrovníku.

Jackovy krátké filmy a videa získaly několik ocenění a více než 350 projekcí (ve 37 zemích) na festivalech, v galeriích, divadlech a na turné. Jeho film Pond's Eye byl národním finalistou Student Academy Award.

Jack napsal a produkoval celovečerní komedii a pomáhal při střihu dokumentu, který vyhrál Sundance. Jack také pracoval jako kameraman, scénárista, střihač a zvukař.

Další informace

Předmět je součástí nabídky volitelných předmětů fakulty

Rozvrh na zimní semestr 2024/2025:

Rozvrh zatím není připraven

Rozvrh na letní semestr 2024/2025:

06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po
Út
St
Čt

Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky
Martin OŽVOLD Seminárka KZT
Lažanský palác
11.2. a 18.2. 17.30-21.00, 20.2. 16.30-18.05 U3, 25.2. 17.30-21.00, 28.2. 9-12.45, NUTNO ABSOLVOVAT MIN. 3 PŘEDNÁŠKY! přednášková par. 1

Předmět je součástí následujících studijních plánů