Film Sound: Theory to Practice
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
308MFSTP | zápočet | 2 | 45 hodiny výuky za celý semestr (45 minut), 16 až 26 hodin domácí příprava | anglicky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Katedra
Předmět zajišťuje Katedra zvukové tvorby
Obsah
Út 11.02.2025 17:30 - 21:00 (Seminárka KZT) Základy korelace zvuku a obrazu
Út 18.02.2025 17:30 - 21:00 (Seminárka KZT) Výkonné koncepty
Čt 20.02.2025 16:30 - 18:05 (U3) Hudební teorie (jako součást předmětu Soundtrack Aesthetics)
Út 25.02.2025 17:30 - 21:00 (Seminárka KZT) Lokace a produkce
Pá 28.02.2025 9:00 - 12:45 (Seminárka KZT) Teorie hlasu
Výsledky učení
Založení korelace zvuku a obrazu
A) Požadavek na vyvážený referenční systém obrazu a zvuku v lexikonu zaměřeném na obraz
B) Bressonovská metoda komplementarity: Vedení principů k nerovnováze obrazu/zvuku
Studenti budou mít možnost porozumět novým slovním výrazům, které v teoretické a praktické analýze povýší zvuk na obraz.
Výkonné koncepty
Studentům se dostane vysvětlení a „předefinování“ Point-of-Audition (POA);
pět různých typů a jak je nejlépe využít ve vyprávění.
Hudební teorie
Hudební spektrum – působení na postavy jako na polodiegetickou entitu. Hudební forma - dichotomie fantazie a reality. Zkoumání cross-diegetické možnosti hudby a performance.
Lokace a produkce
A) (S)lip-Sync a In/Authenticity
Srovnání dvou přístupů – vylepšená srozumitelnost X autentická perspektiva.
B) Dualita těla a hlasu v charakterizaci AI
Zhodnocení možností Chionion s filmovou dualitou AI.
Teorie hlasu
A) Vrstvy textové analýzy pro hlasového teoretika; text a podtext, grafická analýza dramatu.
B) Porušení pravidel: opakování a relativizace v dialogu. Čtrnáct prostředků vokální subverze, od fyzických, psychologických až po metaforické.
C) Akustická bytost/akusmetr - princip v chionském lexikonu. Vysvětlení velmi silného narativního nástroje.
Předpoklady a další požadavky
zájem o téma
Literatura
M. Chion
Hodnoticí metody a kritéria
Nutno absolvovat minimálně 3 přednášky.
Poznámka
Životopis prof. Jacka Becka
Jack Beck je profesorem a programovým ředitelem School of Film & Animation na Rochester Institute of Technology (RIT). Je držitelem magisterského titulu v oboru komunikačních studií a magisterského titulu z filmové a video produkce – oba z University of Iowa – kde studoval filmový zvuk pod vedením Ricka Altmana a Leightona Pierce. Jack prezentoval několik článků o teorii filmového zvuku na konferencích UFVA a CILECT. Jack byl prvním oceněným Miles Research Award za výtečnost ve výuce na RIT. Učil v zahraničí v Paříži a Dubrovníku.
Jackovy krátké filmy a videa získaly několik ocenění a více než 350 projekcí (ve 37 zemích) na festivalech, v galeriích, divadlech a na turné. Jeho film Pond's Eye byl národním finalistou Student Academy Award.
Jack napsal a produkoval celovečerní komedii a pomáhal při střihu dokumentu, který vyhrál Sundance. Jack také pracoval jako kameraman, scénárista, střihač a zvukař.
Další informace
Předmět je součástí nabídky volitelných předmětů fakulty
Rozvrh na zimní semestr 2024/2025:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2024/2025:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
|
|
---|---|
Po |
|
Út |
|
St |
|
Čt |
|
Pá |
|
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
– | Martin OŽVOLD | Seminárka KZT Lažanský palác |
11.2. a 18.2. 17.30-21.00, 20.2. 16.30-18.05 U3, 25.2. 17.30-21.00, 28.2. 9-12.45, NUTNO ABSOLVOVAT MIN. 3 PŘEDNÁŠKY! | přednášková par. 1 |
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Zvuková tvorba - bakalář_2020 (Volitelné předměty)
- Zvuková tvorba - magistr_2021 (Volitelné předměty)