Realizační dílna 1. ročníku 1

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
308RDP1 zápočet 2 3 hodiny výuky týdně (45 minut), 23 až 33 hodin domácí příprava česky zimní

Garant předmětu

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Obsah

Úvod do studia Zvukové tvorby pro 1. ročník KZT

  1. představení témat, jež budou tvořit náplň studia


(myšlenky a nástroje, dramaturgie, technologie, oborová a společná cvičení)

  1. úvaha nad smyslem postmoderní ZT

(racionalita vs. imaginace, realismus vs. stylizace, „žánry“ ZT, konzervatismus, autonomní tvorba, moc technologie ovlivnit tvar díla)

  1. základní orientace v problematice současné praxe ZT

(překotný vývoj, proměna oboru a profese, devalvace (zvukových) hodnot, kult nástrojů, tvořivost vs. profesionalita)

  1. seznámení s organizačními trendy současné AV tvorby

(krach tradičních modelů, výroba/tvorba, chaos jako řád)

  1. zdůraznění kolektivního smyslu AV tvorby

(dobrodružství, ješitnost a spolupráce, latentní komplex autorství, pasivita)

  1. příprava na konflikt technických a emočních aspektů ZT

(fenomén protichůdnosti, past profesionality)

  1. pěstování schopnosti komunikace


(budování a potlačování osobnosti, udržení rovnováhy, kritické myšlení, dialog, tvorba koncepce)

  1. podchycení a asistence při řešení rozdílného stupně praktické a teoretické způsobilosti posluchačů

(věk uchazečů 20-30 let, odlišná prostředí a zkušenosti, SŠ, praxe)

  1. základy „teorie signálu“ a „praxe zvukové techniky“

(materie zvuku, dynamika & spektrum, záznam, střih a mix zvuku)

  1. vedení společných cvičení s KR a KDT

(podpora tvořivosti, aktivní přístup a udržení spolupráce, zodpovědnost v procesu tvorby a k výsledku)

Studenti, kteří se vrátí ze zahraničních stáží, seznámí s průběhem stáže a získanými zkušenostmi při práci se zvukem.

Výsledky učení

Cílem předmětu je poskytnout první orientaci v oboru, jeho možnostech a limitech a zřetelné nasměrování k pochopení smyslu a cílů budoucího studia. Tím by mělo být poznávání světa skrze filmovou tvorbu, tedy rozvoj tvořivosti a vzdělání v oborech, jež tvořily a tvoří její zdroje. Student se na konkrétním materiálu naučí, jak dotvořit audiovizuální dílo po stránce zvukově dramaturgické koncepce i z hlediska úrovně zvukového zpracování. Osvojí si schopnost spolupráce studenta ve funkci mikrofonisty se studentem ve funkci mistra zvuku na společných filmových a televizních cvičeních. Samotné realizaci předchází příprava posluchačů pro práci s mikrofony při různých způsobech natáčení, konzultace praktických situací a řešení možných problémů vznikajících při vlastním natáčení.

Předpoklady a další požadavky

Nejsou žádné požadavky nutné pro zapsání tohoto předmětu.

Literatura

Hodnoticí metody a kritéria

Kredit je udělen na základě:

Další informace

Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje

Předmět je součástí následujících studijních plánů