Animace kreslená 2

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
309AKR2 zápočet 3 42 hodiny SEMINÁŘŮ za celý semestr (45 minut), 44 až 59 hodin domácí příprava česky letní

Garant předmětu

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Katedra

Předmět zajišťuje Katedra animované tvorby

Obsah

Cíl výuky

Cílem výuky je osvojení animace různých forem bipedické chůze / běhu, rozličného humanoidního pohybu, panoramatického pohybu kamery a základních animačních výrobních postupů. Nabyté dovednosti jsou cíleny na potřeby realizace semestrální práce.

Obsah výuky

Semináře plynule navazují na předešlé – Animace kreslená 1.

-V úvodu je kladen silný důraz na zvládnutí a osvojení obecné bipedické chůze, která následně slouží jako východisko pro její variace a běh. Zvláštní pozornost je věnována především tempu, rytmu a charakteru. Chůze i běh jsou realizovány přes obrazový formát i v panoramatickém pohybu kamery.

-Další část seminářů je věnována rozvoji širších možností humanoidního pohybu, tedy např. zaměření na sportovní pohyb, tanec či pracovních činnosti. V centru pozornosti stojí především práce s postavou v prostoru (3 osy), mechanika lidského těla, princip anticipace, těžiště, věrohodné vystižení charakteru studovaného pohybu a rozvoj předchozích znalostí a principů.

-Součástí předmětu je i cvičení animace volného pádu (svislá panorama), s důrazem na změnu dynamiky akce a přípravu krátkého díla.

-Dalším doplňkovým cvičením je výroba vlastního titulku, který je pojímán jako minimalistická forma autoportrétu s typografickými prvky. V závěru dílny je pozornost rovněž věnována přípravě semestrální práce.

Studium je tvořeno semináři (dílnami) a individuální prací na praktických cvičeních (cca 5–6hod./týd.). V rámci seminářů jsou studenti seznámeni s teorií a zadáním jednotlivých cvičení. Rovněž je v rámci seminářů studentům (po analýze výstupů daných cvičení) poskytnuta zpětná vazba a prostor pro diskusi nad danou problematikou. Přístup je do značené míry individuální a vychází vstříc požadavkům a specifikám jednotlivých studentů.

Výsledky učení

Po absolvování předmětu studenti:

-Ovládají animaci obecné bipedické chůze, charakterové chůze a běhu

-Dokáží plánovat a realizovat humanoidní animovanou akci v iluzivním prosotru (3 osy)

-Umí realizovat animaci při panoramatickém pohybu kamery (horizontální i vertikální)

-Znají práci s animovanou typografií a grafickými prvky

Předpoklady a další požadavky

Rozvinutá kresebná dovednost. Schopnost výtvarného a dramatického vyjadřování. Schopnost animace základní mechaniky pevných a měkkých těles. Zvládnutý základ bipedické chůze. Znalost základních animačních technik a principů společně se základní odbornou terminologií.

Literatura

Literatura povinná:

DOVNIKOVIĆ, Borivoj. Škola kresleného filmu. Vyd. 1. Praha: Nakladatelství Akademie múzických umění v Praze, 2007. 179 s. ISBN 978-80-7331-091-2 · il.

WILLIAMS, Richard. The animator´s survival kit : a manual of methods, principles and formulas. 2nd expanded ed. London: Faber & Faber, 2009. 382 s. ISBN 0-571-23834-7 · fot., obr. +

Literatura doporučená:

URC, Rudolf. Animovaný film. Martin: Osveta, 1984. 162 s. · fot.

THOMAS, Frank a Ollie JOHNSTON, 1981. The illusion of life: Disney animation. New York: Disney Editions. ISBN 0786860707.

HALAS, John OBE a Harold WHITAKER, 2009. Timing for Animation. 2nd vyd. B.m.: Focal Press. ISBN 978-0-240-52160-2.

HOOKS, Ed, 2017. Acting for Animators: 4th Edition. 2nd vyd. B.m.: Routledge. ISBN 1-138-66912-1.

MUYBRIDGE, Eadweard, 2000. The Human Figure in Motion. B.m.: Dover Publications. ISBN 0-486-20204-6.

Filmy:

Stěžejní animované filmy našich a zahraničních renomovaných tvůrců.

Přehlídka filmů z Annecy

Práce studentů FAMU

Hodnoticí metody a kritéria

Aktivní účast na dílnáchAktivní účast na semináři. Průběžné plnění jednotlivých cvičení činících v průměru přibližně 5–6 hodin práce týdně. Hodnocení tohoto předmětu je součástí klauzurní zkoušky.

Poznámka

Bez poznámky

Další informace

Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje

Předmět je součástí následujících studijních plánů