Digitální animace 2
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
309DIGAN2 | zápočet | 2 | 4 hodiny PŘEDNÁŠEK za celý semestr (45 minut), 24 hodiny SEMINÁŘŮ za celý semestr (45 minut), 14 hodiny CVIČENÍ za celý semestr (45 minut), 19 až 29 hodin domácí příprava | česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Katedra
Předmět zajišťuje Katedra animované tvorby
Obsah
Obsah výuky
Navazující předmět digitální animace sestává z přednášek, seminářů a cvičení, které se více zaměřují na praktickou práci s danými digitálními nástroji. Důraz je kladen na rozvoj znalostí a dovedností z předchozího předmětu. Předmět je provázán s praktickými cvičeními a obsahem předmětu Animace kreslená 2.
Teoretická část (přednášková) se věnuje standardizovaným formátům videa a základní problematice exportu a kódování audiovisuálních dat (codec).
V rámci cvičení a seminářů jsou studenti dále seznámeni s pokročilými funkcemi bitmapového animačního nástroje TV Paint Animation Professional. Dále pokračuje v rozšíření osvojených praktických znalostí Adobe After Effects. V závěrečné části předmětu jsou studenti seznámeni s primárně vektorovým animačním nástrojem Toon Boom Harmony.
Studium je tvořeno přednáškami, semináři, cvičeními a individuální prací studentů na zadaných úkolech. Přednášky jsou zaměřeny na teorii a příklady z praxe. Zbylá část tvořená semináři a cvičeními je naplněna výukou daných digitálních nástrojů. Cvičení a semináře jsou zpravidla členěny do větších časových bloků. Předpokládá se individuální práce a studium mimo dobu rozvrhované výuky.
Cíl výuky
Seznámit studenty se standardizovanými formáty videa a základní problematikou digitálního audiovisuálního výstupu s důrazem na praxi. Osvojení základů nástroje Toon Boom Harmony, rozšíření praktických znalostí Adobe After Effects a nástroje TV Paint Animation Professional.
Výsledky učení
Výsledky učení
Studenti:
znají a základně se orientují v problematice standardizovaných audiovisuálních formátů a digitálních výstupů.
Ovládají základní funkce nástroje Adobe After Effects a Toon Boom Harmony.
umí používat a aplikovat pokročilé funkce nástroje TV Paint Animation professional.
Předpoklady a další požadavky
. Předmět je provázán s praktickými cvičeními a obsahem předmětu Animace kreslená 2.
Literatura
Literatura povinná:
FURNISS, Maureen, 1999. Art in motion: animation aesthetics. Repr. London: John Libbey. ISBN 1864620390.
Literatura doporučená:
Toon Boom Harmony user guide / https://docs.toonboom.com/help/harmony-15/premium/book/about-user-guide.html
TV Paint 11 user guide / https://www.tvpaint.com/v2/content/article/downloads/manual.php
MCCLOUD, Scott, MARTIN, Mark, ed., 1994. Understanding comics. New York, N.Y.: HarperPerennial. ISBN 0-06-097625-X.
THOMAS, Frank a Ollie JOHNSTON, 1981. The illusion of life: Disney animation. New York: Disney Editions. ISBN 0786860707.
Hodnoticí metody a kritéria
Aktivní účast na semináři a cvičeních. Průběžné plnění jednotlivých úkolů provázaných s předmětem Animace kreslená 2. Hodnocení výstupů tohoto předmětu je součástí zkoušky.
Poznámka
Žádné poznámky.
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Animovaná tvorba - bakalář_2020 (Povinné předměty)