Herectví 3 - Animace a herec
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
309HRT3 | zápočet | 1 | 15 hodiny PŘEDNÁŠEK za celý semestr (45 minut), 10 hodiny CVIČENÍ za celý semestr (45 minut), 6 až 11 hodin domácí příprava | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Katedra
Předmět zajišťuje Katedra animované tvorby
Obsah
Budeme se zabývat přípravou těla a následně herecké práci s emocemi v jednoduchých situacích. (Například: Jak se projevuje naše tělo v běžných každodenních situacích a jaký pozorujeme rozdíl pokud je situace/emoce vyhrocená.)
Na základě této přípravy budeme následně tvořit krátké herecké sekvence.
V první fázy výuky budeme používat čistě tělo a mimiku. Bude se jednat o velmi jednoduchá herecká cvičení beze slova a psychologie. Studenti si dané cvičení vyzkouší na sobě a poté budou mít možnost společné reflexe.
Nejprve se budeme učit, jak situaci popsat tak, aby byla co nejvěrohodněji popsána někomu, kdo jí neviděl - tempo pohybu herců, výraz, kvalita, emoce (rychle/pomalu, silově/ledabyle, atd).
Posléze se studenti budou navzájem v těchto krátkých seqvencích instruovat.
Následně herecky zapojíme i slovo (na jevišti či na place).
Cílem výuky je pochopit tvůrčí proces/východiska z pozice herce i z pozice autora/režiséra:
- naučit se verbálně popsat krátkou situaci a později umět co nejpřesněji popsat situaci, kterou chci vidět, kterou chci vytvořit s herci a spolutvůrci.
- přijmout připomínky režiséra a aplikovat je v mém vlastním tělesném projevu a v situaci, kde se účastním jako herec.
Výsledky učení
Studenti budou mít požnost poznat tvůrčí proces z pozice herce i z pozice režiséra. Naučí se v obou těchto pozicích vzájemně komunikovat, formulovat své požadavky, zbavit se přirozeného ostychu ve vztahu k druhé osobě.
Předpoklady a další požadavky
Studenti budou mít požnost poznat tvůrčí proces z pozice herce i z pozice režiséra. Naučí se v obou těchto pozicích vzájemně komunikovat, formulovat své požadavky, zbavit se přirozeného ostychu ve vztahu k druhé osobě.
Literatura
žádná
Hodnoticí metody a kritéria
90% účast na seminářích
- aktivní zapojení do semináře
Poznámka
Studenti budou mít požnost poznat tvůrčí proces z pozice herce i z pozice režiséra. Naučí se v obou těchto pozicích vzájemně komunikovat, formulovat své požadavky, zbavit se přirozeného ostychu ve vztahu k druhé osobě.
Rozvrh na zimní semestr 2024/2025:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
|
|
---|---|
Po |
|
Út |
|
St |
|
Čt |
|
Pá |
|
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
Út | 09:00–11:25 | Halka JEŘÁBEK TŘEŠŇÁKOVÁ | Kolej Hradební, Sál/klub Kolej a učební středisko, Hradební 7, Praha 1 |
pedagožka Halka Třešnáková, tel. kontakt 773215851, výuka bude probíhat 8x za semestr | paralelka 1 |
Rozvrh na letní semestr 2024/2025:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Nonverbální divadlo (Bc) - od 2022/23 (Volitelné předměty)
- Nonverbální divadlo (Bc) - SP na dostudování od 2024/25 (Volitelné předměty)
- Nonverbální divadlo (Mg) - od 2022/23 (Volitelné předměty)
- Nonverbální divadlo (Mg) - SP na dostudování od 2024/25 (Volitelné předměty)
- Animovaná tvorba - magistr_2021 (Povinné předměty)