Dílna 1

Zobrazit rozvrh

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
312DN1 zkouška 4 4 hodiny SEMINÁŘŮ týdně (45 minut), 64 až 84 hodin domácí příprava česky zimní

Garant předmětu

Michal BERLINGER

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Michal BERLINGER

Katedra

Předmět zajišťuje Katedra herního designu

Obsah

Probíraná témata:

Úvod, základy prototypování, abstrahování herních principů a hledání esence zážitku, zadání práce na konceptu klauzurní hry

Diskuze nad návrhem konceptů klauzurních děl

Zadání pro textovou hru, diskuze nad koncepty textových her

Playtest a zpětná vazba k první verzi textovky. Zadání připomínek k přepracování. Iterace. Playtest a zpětná vazba k druhé iteraci textovky.

Jak připravit prezentaci konceptu?

Konzultace konceptů klauzurních her

Uzavřená prezentace konceptů pro klauzurní hru nanečisto, reflexe a zpětná vazba ke konceptům a prezentaci, k formě i obsahu.

Samostatný game designový úkol, jeho zpracování, zpětná vazba a reflexe

Diskuze o novinkách a trendech ze světa her, multimédií a herního byznysu

Otevřená prezentace konceptů pro klauzurní hru

Výsledky učení

Cílem předmětu je naučit studenty vypracovat základ herního designu na základě zadání a tvořit prvky herního designu (např. herní pravidla a mechaniky) pomocí prototypů. V průběhu předmětu si studenti vyzkouší jak samotné základy práce designéra, tak kritickou reflexi vlastní práce. Začínat se bude s digitálními textovými hrami. V průběhu předmětu studenti splní několik krátkých cvičení, kdy bude vždy prodiskutováno určité téma, jež si studenti osvojí při práci na domácím zadání, které bude následně prezentováno ostatním a na které student získá zpětnou vazbu. Součástí semináře je i příprava konceptu a prezentace klauzurní práce, na níž student začne pracovat a bude pokračovat v rámci navazujícího předmětu Dílna 2.

Předpoklady a další požadavky

žádné

Literatura

Doporučená literatura:

•BRATHWAITE, Brenda a Ian SCHREIBER. Challenges for game designers. Boston, MA: Course Technology/Cengage Learning, 2009. ISBN 978-1-58450-580-8.

•FULLERTON, Tracy. Game design workshop: a playcentric approach to creating innovative games. Fourth edition. Boca Raton: Taylor & Francis, CRC Press, 2019. ISBN 978-1-138-09877-0.

•SCHELL, Jesse. The art of game design: a book of lenses. Second edition. Boca Raton: CRC Press, 2015. ISBN 978-1-4665-9864-5.

Hodnoticí metody a kritéria

Docházka (alespoň 80%), aktivní účast. Kreativita a kritická reflexe při domácí práci. Prezentace konceptu klauzurní hry zbytku katedry.

Poznámka

-

Rozvrh na zimní semestr 2024/2025:

06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po
místnost HD-1
Učebna HD-1

(Klimentská ulice)
BERLINGER M.
09:00–11:25
(paralelka 1)
Út
St
Čt

Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky
Po 09:00–11:25 Michal BERLINGER Učebna HD-1
Klimentská ulice
paralelka 1

Rozvrh na letní semestr 2024/2025:

Rozvrh zatím není připraven

Předmět je součástí následujících studijních plánů