Kapitoly z herního designu 1
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
312KHD1 | zápočet | 3 | 20 hodiny PŘEDNÁŠEK za celý semestr (45 minut), 4 hodiny CVIČENÍ za celý semestr (45 minut), 57 až 72 hodin domácí příprava | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Michal BERLINGER, Andrej SÝKORA, Jaroslav ŠVELCH
Katedra
Předmět zajišťuje Katedra herního designu
Obsah
Cílem předmětu je seznámit studenty se základními problémy game designu a poskytnout nástroje a přístupy k jejich řešení. Jednotlivé přednášky vedou lektoři s praktickými zkušenostmi v dané problematice. Studenti na předmětu získají široký rozhled v metodách a procesech současného herního designu, vyzkoušejí si práci různých specialistů v rámci praktických cvičení a prohloubí svou schopnost reflektovat výsledky svojí práce ve vzájemných diskusích. Mimo jiné se naučí tvořit herní světy a prostředí, a to jak ve 2D, tak ve 3D. Součástí předmětu jsou dvě cvičení navazující na probíranou látku a přednášky hostů, jejichž obsah se mění každý semestr.
Plán předmětu:
- Úvod do game designu – Co je hra, jak se tvoří, jak funguje
- Interaktivita – Principy interaktivity, interaktivita v jiných médiích, specifika videoherní interaktivity
- Pravidla a schémata – Sporty, deskové hry, videohry
- Hry jako systém – Simulace, emergentní narativ, nahodilost, generativnost
- Cvičení I – Interaktivní dílo
- World a level design I – world building
- World a level design II – 2D level design
- World a level design III – 3D level design
- World a level design IV – Realita a fikce, adaptace
- Cvičení II – level design
- Přednáška hosta (datum a téma variabilní)
- Přednáška hosta (datum a téma variabilní)
Výsledky učení
Cílem předmětu je seznámit studenty se základními problémy game designu a poskytnout nástroje a přístupy k jejich řešení. Jednotlivé přednášky vedou lektoři s praktickými zkušenostmi v dané problematice. Studenti na předmětu získají široký rozhled v metodách a procesech současného herního designu, vyzkoušejí si práci různých specialistů v rámci praktických cvičení a prohloubí svou schopnost reflektovat výsledky svojí práce ve vzájemných diskusích. Mimo jiné se naučí tvořit herní světy a prostředí, a to jak ve 2D, tak ve 3D. Součástí předmětu jsou dvě cvičení navazující na probíranou látku a přednášky hostů, jejichž obsah se mění každý semestr.
Předpoklady a další požadavky
-
Literatura
Povinná literatura:
●SALEN, Katie a Eric ZIMMERMAN. Rules of Play: Game Design Fundamentals. Cambridge, MA: MIT Press, 2004. ISBN 978-0-262-24045-1.
Doporučená literatura:
●FULLERTON, Tracy. Game design workshop: a playcentric approach to creating innovative games. Fourth edition. Boca Raton: Taylor & Francis, CRC Press, 2019. ISBN 978-1-138-09877-0.
Hodnoticí metody a kritéria
Zápočet je udělován za docházku, aktivní účast na hodině a vypracování praktických úkolů z cvičení
Poznámka
Výuka 2h/týd
Další informace
Předmět je součástí nabídky volitelných předmětů fakulty
Rozvrh na zimní semestr 2024/2025:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
|
|
---|---|
Po |
|
Út |
|
St |
|
Čt |
|
Pá |
|
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
Út | 15:40–17:15 | Andrej SÝKORA | Učebna HD-1 Klimentská ulice |
přednášková par. 1 |
Rozvrh na letní semestr 2024/2025:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Herní design - magistr (Povinné předměty)