Audiovizuální seminář 5
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
373AS5 | zápočet | 1 | 2 hodiny SEMINÁŘŮ týdně (45 minut), 7 až 12 hodin domácí příprava | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Katedra
Předmět zajišťuje Centrum audiovizuálních studií
Obsah
Témata přednáškového cyklu hostů jsou především v oblasti umění ale také vědy. Předmět představuje jednotlivé osobité průhledy do osobních uměleckých, teoretických nebo vědeckých praxí. Jeho hlavním smyslem je rozšíření výuky o impulsy z praxe oborů mimo rámec pravidelných přednášek. Přednáška trvá hodinu, poté následuje půlhodinová diskuse s přednášejícím popř. další rozvinutí dialogu.
Výsledky učení
Předpoklady a další požadavky
Literatura
Hodnoticí metody a kritéria
Požadována je 75% účast na seminářích. Na závěr semestru student/ka odevzdá esej o délce min. 2 normostrany volně reflektující přednášku kteréhokoli z hostů.
Poznámka
9.10 Radim Labuda - Punctum, komunitní prostor a jeho provoz
19:00 Projekce Lazan
Lecture in Czech
Punctum je komunitní prostor na Žižkově, jež funguje už desátým rokem a zaměřuje se především na uvádění živé hudby okrajových a experimentálních žánrů, i jinou kulturu. Prostor vznikl odspoda, jako volnočasová iniciativa skupiny lidí se společnými kulturními zájmy a za dobu svého trvání se stal důležitým místem pro některé hudební scény.
Radim Labuda v Punctu působí už devátým rokem, od od dramaturgie po vaření, od zvučení po dělání kimchi. V roce 2021 také obhájil disertační práci na UMPRUM jejímž předmětem bylo právě Punctum jako kolektivní a komunitní projekt. Povídání bude o teoretických i praktických aspektech fungování takového projektu.
————
16.10 Gaëlle Rouard
NOTE CHANGED DATE AND VENUE)
19:00 referenční projekci Studia FAMU (Klimentská 4)
Lecture in English
Gaëlle’s AV Seminar is part of a week long series of activities - screening, talk and workshop 14. - 20. 10
V pondělí 14. 10. ve 20h Gaëlle Rouard promítne v Alfredu ve dvoře (Fr. Křížka 36) svůj poslední celovečerní film DARKNESS, DARKNESS BURNING BRIGHT (2020, 16mm, 70min).
https://www.alfredvedvore.cz/cs/program/darkness-darkness-burning-bright-315/
Ve středu 16. 10. v 19h bude Gaëlle Rouard hosti AV semináře pořádaného katedrou CAS v referenční projekci Studia FAMU (Klimentská 4).
Ve dnech 18. - 19. 10. na FAMU povede praktický filmový fotochemický workshop (bez kamery) na téma divoká solarizace a kopírování filmového obrazu. Počet míst je omezený.
Gaëlle ROUARD (1971, France) is a filmmaker, alchemist and performance artist. Since the early 1990s, Rouard has been making handmade films, specialising in film processing. She is a longtime member of Le 102, rue d’Alembert, a venue dedicated to diffusion and creation of experimental music and film. Rouard also facilitates workshops in different contexts, from art schools to individual teaching. She develops and explores various methods of chemical processing of film. With performances around the world, she experiments with the possibilities of live multi-projection, both in collaboration with various people and in solo acts. Rouard led the do-it-yourself film lab Atelier MTK in Grenoble for 12 years, until 2006
Rouard se od počátku devadesátých let věnuje tvorbě handmade filmů a zaměřuje se na filmovou laboratoř v neindustriálních podmínkách. Coby dlouholetá členka legendárního squatu Le 102, na rohu ulic d'Alembert a Daguerre et Niépce, se věnuje šíření a tvorbě nonkonformní experimentální hudby a filmu. Dvanáct let, do roku 2006, se Rouard podílela na vedení filmové laboratoř Atelier MTK v Grenoblu, která se zabývá do-it-yourself přístupy a která představovala zásadní místo pro vytvoření celé sítě uměleckých filmových laboratoří (tzv. Artist-run film labs), které dnes tvoří současnou scénu experimentálního materiálního filmu.
————
čtvrtek 24.10 Joost Rekveld - Our Dialogue with Machines
(NOTE CHANGED DATE AND TIME)
20:00 Projekce Lazan
Lecture in English
http://librarinth.joostrekveld.net/doku.php?id=start
Joost Rekveld is an artist who is motivated by the question of what we can learn from a dialogue with machines. In his work, he explores the sensory consequences of systems of his own design, often inspired by forgotten corners in the history of science and technology. These systems combine temporary dogma’s in the form of procedures or code, with more open-ended elements such as material processes or networks of interactions that are too complex to predict. His films, installations and performances are composed documentaries of the worlds opened by such systems. In their sensuality they are an attempt to reach an intimate and embodied understanding of our technological world.
————
6.11 Alžběta Bačíková - works, the video essay
19:00 Projekce Lazan
lecture in Czech
Alžběta Bačíková focuses on the medium of the moving image and works primarily with video installation. In the past years, Bačíková has dealt with reflection of documentary tendencies in contemporary art both in her theoretical research and her artistic practice. She has made a series of video-portraits of real or fictional figures. In 2018 she finished her doctoral studies at the Faculty of Fine Arts in Brno.
She was a resident at Art in General in New York (2019), Artist-in-Residence Programme at MuseumsQuartier in Vienna (2018) and a finalist of the Jindřich Chalupecký Award (2018).
Between the years 2017–2020 she worked as a curator of the Etc. Gallery in Prague. Currently she works as the head of an online platform Artycok.TV.
————
20.11 BCAA System
19:00 Projekce Lazan
lecture in Czech
BCAA system is a polyfunctional collective exploring the frontiers of contemporary alternative music, visual art and theory. Since 2017, their projects constantly flow through categories – they are an art group – a music label – an AV studio – a DJ crew – and anything else they can or need to become. Together they are involved in a variety of projects, from audiovisual performances, concerts and live streams to video work and gallery exhibitions.
lecture in Czech
————
4.12 Eric Rosenzveig - AI Music Production
19:00 Projekce Lazan
lecture in English
Eric Rosenzveig, longtime lecturer at CAS and organizer of this semester’s AV Seminar will speak on “making music with readily available AI tools”. We’ll discuss the pros and cons and ethics of AI and music making. And have a brief how-to using the latest software to make songs, longform compositions, soundtracks, social media background tracks or audio letters.
————
18.12 NO LECTURE
Rozvrh na zimní semestr 2024/2025:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
|
|
---|---|
Po |
|
Út |
|
St |
|
Čt |
|
Pá |
|
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
St | 19:00–20:35 | Eric ROSENZVEIG | Projekce FAMU Lažanský palác |
přednášková par. 1 |
Rozvrh na letní semestr 2024/2025:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Audiovizuální studia - bakalář_2020 (Povinné předměty)