Game Engine pro uměleckou tvorbu 1

Zobrazit rozvrh

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
373GAE1 zápočet 2 4 hodiny SEMINÁŘŮ jedou za 14 dní (45 minut), 32 až 42 hodin domácí příprava česky zimní

Garant předmětu

Vojtěch RADAKULAN

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Vojtěch RADAKULAN

Katedra

Předmět zajišťuje Centrum audiovizuálních studií

Obsah

1 teoretický základ (~10%)

Představení oboru HCI - human computer interaction, jeho předměty zkoumání a

současné řešení.

Vývoj headsetů až do dneška, současný stav poznání:

Steven M. LaValle - Virtual Reality, Cambridge University Press 2016 - online

Jason Jerald - The VR Book: Human-Centred Design for Virtual Reality

Dieter Schmalstieg, and Tobias Hollerer, Augmented Reality: Principles and Practice

(Usability)

Výtvarné instalace - nejen obsah pro brýle

5

základy enginu (~60%)

Souřadnicové systémy a transformace

Hraniční reprezentace, Scene graph, vlastnosti kamery, Barvy a světla ve 3D, Více

instancí, prototypy

import dat z jiných programů

manipulace, interakce a animacet, panoramatické znázornění 3D scén a objektů,

víceuživatelská virtuální realita, komplexní aplikace a systémy virtuální reality

Porovnání Unity a Unreal, co kdy a proč používat

Knihovny objektů a scanů

3

pasivní programování (~20%)

Základy objektového programování v C#

Node base programování - BOLT

Výsledky učení

Studenti se učí se vytvářet jednoduché, ale interaktivní a animované objekty

ve virtuálním prostoru. Kromě plně 3D virtuálních prostředí jsou představeny další

přístupy, jako je rozšířená realita nebo panoramatické snímky. Cílem je také

propojení prohlížečů virtuální reality a dalších softwarových komponent hojně

používaných na webu, či použití dalšího hardwaru.

Předpoklady a další požadavky

Podmínkou zápisu je znalost:

2D grafika (Photoshop, Illustrator či ekvivalent)

3D grafika (Blender či ekvivalent)

Předmět 373GAE1 může při kontrole studijních plánů nahradit předmět 373GE1

Literatura

Steven M. LaValle - Virtual Reality, Cambridge University Press 2016 - online

Jason Jerald - The VR Book: Human-Centred Design for Virtual Reality

Dieter Schmalstieg, and Tobias Hollerer, Augmented Reality: Principles and Practice

(Usability)

Hodnoticí metody a kritéria

  1. SEMESTR - (ZÁPOČET) - výsledek studia

Udělat v Unity hru alá Stanley Parable (https://en.wikipedia.org/wiki/The_Stanley_Parable)

Kde cílem není opakovat to o čem hra je, ale vystavět na podobných principech svoji vlastní hru.

Je to tedy žánr tzv. walking simulator, vtipný článek zde:

https://www.salon.com/2017/11/11/a-brief-history-of-the-walking-simulator-gamings-most-detested-genre/

Vaše hra tak je spíše zážitkem z chození, kterým interagujete se světem který stvoříte.

Rozsah je libovolný, měli byste ale mít ve hře:

minimálně 1 místnost/prostředí, které jste z více než 50% sami vymodelovali v blenderu

minimálně dva konce

herní loop - tedy příprava pro eventuální výstavu, tak aby po zkončení šlo opět na začátek

alespoň dvě interakce typu dveře - jdu někam a spustí se animace.

Poznámka

Výuka probíhá 1x za 14 dní v sudém kalendářním týdnu

Rozvrh na zimní semestr 2024/2025:

06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po
Út
St
Čt
místnost TR-336
Učebna TR-336

(Tržiště 20, Praha 1 (vchod z Rektorátu AMU, Malostranské nám. 12))
RADAKULAN V.
09:50–13:05
SUDÝ TÝDEN

(přednášková par. 1)
sudý týden

Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky
Čt 09:50–13:05 Vojtěch RADAKULAN Učebna TR-336
Tržiště 20, Praha 1 (vchod z Rektorátu AMU, Malostranské nám. 12)
sudý týden přednášková par. 1

Rozvrh na letní semestr 2024/2025:

Rozvrh zatím není připraven

Předmět je součástí následujících studijních plánů