Quirky tvorba Wese Andersona (a další)

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
376QC zkouška 2 4 hodiny PŘEDNÁŠEK jedou za 14 dní (45 minut), 29 až 39 hodin domácí příprava anglicky letní

Garant předmětu

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Katedra

Předmět zajišťuje Kabinet teorie a historie audiovize

Obsah

KURZ JE VEDEN V ANGLICKÉM JAZYCE

Struktura: 5 seminářů / 1 x 14 dní - 21.02; 06.03; 20.03; 03;04; 17.04

Termín: středy, 14.00 - 17.00 (včetně přestávek)

Místo U7 (vyjma 6. 3., kdy se seminář koná v U4)

Konzultační hodiny on-line po dohodě

richard_nowell@hotmail.com

Popis kurzu

Může se zdát, že teorie žánru má s tvůrčí praxí pramálo společného; ale představy o kategoriích médií vycházejí z chápání médií samotných a měly vliv na tvůrčí rozhodování. V souladu s tím se tento kurz věnuje tomu, jak může žánrová teorie pomoci při realizování jednoho konkrétního typu filmu: Quirky snímků – poutavých, hořkosladkých dramat, která jsou typicky spojována s americkým scénáristou a režisérem Wesem Andersonem. Během pěti seminárních workshopů budou studenti zvažovat a) jak tento formát pochopili filmoví vědci, b) jak se jejich myšlenky projevují v jednotlivých filmech a c) jak mohou jejich práce studentům pomoci vytvářet inovativní příspěvky k tomuto žánru. Pozornost tak bude věnována textovému modelu Quirky Cinema, jeho indie brandingu, způsobu oslovováníi hipsterského publika, typu Manic Pixie Dream Girls a zaujetí otcovskými postavami. Zkoumáním těchto témat ve vztahu k filmům Rushmore (1998), Ghost World (2001), Me, Earl & the Dying Girl (2015), Ruby Sparks (2012) a A Beautiful Day in the Neighborhood (2019) studenti rozvinou své vlastní koncepty Quirky Cinema ve finálním tvůrčím projektu.

Cíle kurzu

Kurz bere případ quirky filmů k rozvíjení kritického a revizionistického chápání audiovizuálních formátů s ohledem na jejich průmyslové, estetické a sociokulturní rozměry. Kurz seznamuje studenty s přenositelnými nástroji, přístupy a dovednostmi, které jim umožní prohloubit jejich porozumění mediálním formátům. Na konci kurzu se od studentů očekává, že prokáží schopnost spojit chápání vědeckých přístupů a rozbor filmů i kontextu jejich vzniku. Výstupem bude vlastní krátký video-esej v podobě pitche pro jejich vlastní quirky film a to tak, aby v něm uplatnili znalost základních myšlenek quirky modelu, které jim představil tento kurz. Studenti tak budou muset prokázat vhled do následujících oblastí:

•Quirky a film podle formule

•Quirky a kulturní politika

•Quirky a oslovování publika

•Quirky a genderová reprezentace

•Quirky a otcovství

Detailní sylabus včetně obsahu jednotlivých seminářů viz. anglická verze.

Výsledky učení

Viz. anglická verze.

Předpoklady a další požadavky

Viz. anglická verze.

Literatura

Není žádná povinná literatura.

Hodnoticí metody a kritéria

Viz. anglická verze.

Poznámka

Dr. Richard Nowell je filmový historik a teoretik s více jak patnáctiletou pedagogickou praxí specializující se na historii a teorii žánru a filmových cyklů, současný americký populární film a vztah mezi Hollywoodem a Evropou. Je předním světovým odborníkem na žánr hororu. Autor monografie Blood Money: A History of the First Teen Slasher Cycle a editor antologie Merchants of Menace: The Business of Horror Cinema.

Další informace

Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje

Předmět je součástí následujících studijních plánů