Didaktika varhanní hry 2

Zobrazit rozvrh

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
104DVH2 zkouška 2 1 hodiny PŘEDNÁŠEK týdně (45 minut), 40 až 50 hodin domácí příprava česky letní

Garant předmětu

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Pavel SVOBODA, Jaroslav TŮMA

Katedra

Předmět zajišťuje Katedra klávesových nástrojů

Obsah

Cíl výuky:

Obsah předmětu v tomto semestru vychází z propojení teoretických znalostí a praktických interpretačních dovedností. Cílem výuky je příprava studentů specializace Varhany na jejich budoucí působení jakožto pedagogů varhanní hry. Opírá se o zkušenosti získáváné studiem názorů a reflexí uměleckých výkonů špičkových varhaníků minulosti i současnosti. Bere v úvahu specifické požadavky na kvalitní varhanní interpretaci, zejména s ohledem na rozdílnosti vůči dalším klávesovým nástrojům, zejména klavíru. V tomto semestru zejména s pozorností na syntézu složky artikulační a agogické a s ohledem na stylovost interpretace.

Tematické okruhy:

Výsledky učení

Předpoklady a další požadavky

nejsou

Literatura

Povinná literatura:

GEORGIEVA, Sylvia. Barokní afektová teorie. Praha: AMU 2013. ISBN 9788073312558.

RŮŽIČKOVÁ, Zuzana. Interpretační praxe v barokní hudbě se zřetelem k cembalu a klávesovým nástrojům. Praha: SPN, 1985.

Doporučená literatura:

QUANTZ, Johann Joachim. Pokus o návod jak hrát na příčnou flétnu. Praha: Supraphon, 1990. ISBN 9788070581872.

TŮMA, Jaroslav. O interpretaci varhanní hudby. Praha. Akademie múzických umění v Praze, Hudební a taneční fakulta 2016. ISBN 978-80-7331-402-6 (Akademie múzických umění v Praze) ISBN 978-80-9067-680-0 (2HP Production)

Hodnoticí metody a kritéria

Atestace je udělena na základě prověření znalostí vycházejících z tematických okruhů obou semestrů a prověření praktického působení studenta v roli pedagoga.

Další požadavky: aktivita ve výuce, docházka minimálně 90 %

Poznámka

není

Rozvrh na zimní semestr 2024/2025:

Rozvrh zatím není připraven

Rozvrh na letní semestr 2024/2025:

Rozvrh zatím není připraven

Předmět je součástí následujících studijních plánů