Příprava na technickou část SZZ

Nerozvrhuje se

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
307PTC zápočet 1 10 hodiny SEMINÁŘŮ za celý semestr (45 minut), 18 až 23 hodin domácí příprava česky

Garant předmětu

Martin STECKER

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Martin STECKER

Katedra

Předmět zajišťuje Katedra fotografie

Obsah

Obsah předmětu:

-připravit kreativní formou posluchače na okruhy otázek, které jsou součástí SZZ, které se týkají technických aspektů fotografie

-zopakovat a zhodnotit poznatky, které studenti načerpali v této oblasti během studia

-vytvořit prostor pro sdílení poznatků a inovativních přístupů z individuálních projektů

-inovace vyhodnotit a načrtnout další možné využití

Hlavní témata

Výuka proběhne formou rozšířeného semináře, dle časových, prostorových a rozvrhových možností minimálně 3 x, maximálně 5x za semestr:

  1. – 4./

A) Fotografie architektury – exteriér

B) Fotografie architektury – interiér

C) Krajinářská fotografie

5- 8/

D) Dokumentární a reportážní fotografie

E) Studiová portrétní fotografie a autoportrét

F) Studiová fotografie předmětů a zátiší

G) Portrétní či skupinová fotografie mimo ateliér

10-11/

H) Historické techniky, jejich technologie a význam pro současnou fotografii.

12/

H) Reklamní a módní fotografie ve spojení s grafikou

Výsledky učení

Posluchač kromě nenásilné přípravy a zopakování si nabytých vědomostí, získá analytické a syntetické zkušenosti s aplikací praktických zkušeností a možností jejich dalšího uplatnění.

Předpoklady a další požadavky

Absolvování předmětů Techniky fotografie 1-3, Optické základy fotografie 1-2, Chemické základy fotografie 1-2

Literatura

Povinná:

White, Alex W.: The Elements of Graphic Design, Allworth Press, 2012

Rudolf Kingslake, Lenses in Phtotography; the Practical Guide to Optics for Photography, Creative Media Partners, LLC, 2021

Al Judge, Mastering Aperture, ShutterSpeed, ISO and Exposure: How they interact and Affect Each Other, ‎ CreateSpace Independent Publishing Platform, 2013

Robert A. Crone, A History of Color: The Evolution of Theories of Light and Color, Kluwe Academic Publisher, 2012

Tom Ashe, Color management and Quality Output (part of : The Digital Imaging Masters), Focal Press 2014

Curley Marshall: Mastering Light: Classic Techniques for Expressive Portrait Photography, Amherst Media, 2017

Hunter Fil, Biver Steven, Fugua Paul: Light Science & Magic: An Introduction to Photographic Lighting, Routledge, 2015

Doporučená:

Collective: Experimental Photography: A Handbook of Techniques, Themes and Hudson, 2014

Christopher James: The Book of Alternative Photographic Processes 1st Edition, Cengage Delmar Learning, 2012

Wicks Brady: Alternative Photographic Processes: Crafting Handmade Images (Alternative Process Photography)

Focal Press, 2015

Blacklow Laura: New Dimensions in Photo Processes, Routledge, 2018

Hirsch Robert: Photographic Possibilities: The Expressive Use of Concepts, Ideas, Materials, and Processes, Routledge 2017

Salvaggio Nanette L.: Basic Photographic Materials and Processes, Taylor and Francis, 2019

Johnson G. L., Parsons J. H. :Photographic Optics and Colour Photography, Legare Street Press, 2021

Rubinstein Daniel: Fragmentation of the Photographic Image in the Digital Age, Taylor & Francis Ltd, 2021

Christopher James, The book of alternative photographic processes(Clifton Park, NY: Delmar Cengage Learning, 2009), 2nd edition.

John Barnier, Coming into Focus: a step-by-step guide to alternative photographic printing processes (San Francisco, CA: Chronicle Press, 2000).

David Scopick, The Gum Bichromate Book: non-silver methods for photographic printmaking. 2nd ed. (Boston, Mass.; London : Focal Press, 1991).

Bea Nettles, Breaking the Rules: A Photo Media Cookbook, 3rd edition (Urbana, Illinois: Inky Press Productions, 1992). Includes recipes for Cyanotype, Van Dyke Brown Printing, Gum Bichromate and others.

Mike Ware, Cyanotype : the history, science and art of photographic printing in Prussian blue (London : Science Museum ; Bradford [England] : National Museum of Photography, Film & Television, 1999).

Lyle Rexer, Photography’s Antiquarian Avant-Garde: the new wave in old processes (New York: Harry N. Abrams, 2002).

Jan Arnow, A Handbook of Alternative Photographic Processes (New York: Van Nostrand Reinhold, 1982).

INTERNET:

Alternative Photography

Articles, recipes and technical information about alternative photography processes.

http://www.alternativephotography.com/

Photographers’ Formulary

A source for chemistry, nonsilver processing kits, supplies, technical support and workshops.

http://www.photoformulary.com/

Rockland Colloid Corp.

A source of nonsilver processing kits.

http://www.rockaloid.com/

Bostick & Sullivan

A source for camera equipment, chemistry, books, and other technical information.

http://www.bostick-sullivan.com/

The World Journal of Post-Factory Photography, Issue #1, 1998

downloadable at http://www.alternativephotography.com/

Hodnoticí metody a kritéria

Hodnotí se aktivní a konstruktivní přístup studentů k probírané technologii a schopnost propojovat jednotlivé separované části fotografické techniky komplexně.

Poznámka

-

Další informace

Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje

Předmět je součástí následujících studijních plánů