Animace a grafika v počítačových hrách 2

Zobrazit rozvrh

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
312AGPH2 zápočet 2 20 hodiny PŘEDNÁŠEK za celý semestr (45 minut), 8 hodiny CVIČENÍ za celý semestr (45 minut), 29 až 39 hodin domácí příprava česky letní

Garant předmětu

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Lucie TVAROHOVÁ

Katedra

Předmět zajišťuje Katedra herního designu

Obsah

Plán předmětu:

1.Současné teorie animace (2 hod.) – Eliška Děcká

2.Základy 3D grafiky a animace (4 hod.) - (student získá základní znalosti o práci v 3D SW, orientuje se v různých 3D programech a zná rozdíly ve vhodnosti jejich použití)

3.Základ 3D modelování - (student je zevrubně obeznámen s postupem při 3D modelování postavy / objektu)

4.Svícení a efekty - (student je zevrubně obeznámen s problematikou svícení 3D objektů a scén)

5.Základy a principy 3D animování - (student je zevrubně obeznámen s postupy při 3D animaci)

6.Herní interface, typografie, atd. (2 hod.) - Jana Kilianová

7.Herní interface - (student se na konkrétních ukázkách naučí vytvářet návrh grafiky s ohledem na její funkčnost)

8.Responsivní design - (student je obeznámen s problematikou responsivity herního interfacu)

9.Praktické cvičení – návrh vlastního herního interface (2 hod.) - (student za asistence učitele navrhne jednoduchý herní interface - menu, ingame ovládání apod., typografii, apod. - a popíše jeho funkcionalitu)

10.Rozbor výtvarného zpracování současných AAA her (2 hod.) - (student je na ukázkách obeznámen se současnými grafickými trendy počítačových her velkých studií)

11.Motion Capture – návštěva specializovaného pracoviště (2 hod.)

12.Rozbor výtvarného zpracování současných nezávislých her (2 hod.) - Jana Kilianová (student je na ukázkách obeznámen se současnými grafickými trendy počítačových her malých či nezávislých studií, autorských vývojářů, apod.)

13.Case study – Amanita Design, rozbor konkrétního vývojářského modelu (2 hod.) - (student je seznámen s konkrétním herním projektem, který je aktuálně vyvíjen v některém z herních studií)

14.Praktické cvičení – rozbor hry (2 hod.) - (student vypracuje vlastní textový rozbor libovolně zvolené počítačové hry, rozsah cca 3 normostrany)

15.Sekundární grafika – grafika spojená s propagací hry - Jana Kilianová

16.Trailery, teasery, work in progress prezentace – přednáška (3 hod.) - (student se na ukázkách naučí chápat komplexnost práce s grafickým - výtvarným materiálem i mimo hru samotnou. Chápe důležitost jejího použití pro propagační, marketingové a komunikační účely vůbec.)

17.Praktické cvičení – tvorba vlastního propagačního materiálu (5 hod.) - (student si připraví propagační materiál pro svůj rozpracovaný projekt v rámci dílen gamedesignu; jedná-li se o studenta z jiného studijního programu než game design, připraví si propagační materiály na případně chystaný, či neexistující herní projekt)

Výsledky učení

Student získává pokročilejší znalosti v oblasti animace v počítačových hrách. Cílem je, aby se student orientoval v technologických postupech při tvorbě 2D grafiky, 3D animací a motion capture a dokázal zvolit vhodné nástroje pro tvorbu vlastního herní projektu. Student se naučí použít existující grafické podklady ve své hře, ale také v propagačních materiálech a dalších prezentacích se hrou spojených. Zároveň se naučí na základní úrovni vytvořit vlastní grafický obsah. Pokud není uvedeno jinak, vyučuje Ondřej Samohel.

Předpoklady a další požadavky

-

Literatura

Doporučená literatura:

●BENDOVÁ, Helena. Umění počítačových her. Praha: NAMU, 2017. ISBN 978-80-7331-421-7.

●KUBÍČEK, Jiří. Úvod do estetiky animace. Praha: NAMU, 2004. ISBN 80-7331-019-8.

Hodnoticí metody a kritéria

Docházka minimálně 65 % a odevzdání všech praktických cvičení

Poznámka

Výuka 2h/týd

Další informace

Předmět je součástí nabídky volitelných předmětů fakulty

Rozvrh na zimní semestr 2024/2025:

Rozvrh zatím není připraven

Rozvrh na letní semestr 2024/2025:

06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po
místnost HD-1
Učebna HD-1

(Klimentská ulice)
TVAROHOVÁ L.
17:20–18:55
(přednášková par. 1)
Út
St
Čt

Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky
Po 17:20–18:55 Lucie TVAROHOVÁ Učebna HD-1
Klimentská ulice
přednášková par. 1

Předmět je součástí následujících studijních plánů