Vývoj scénářů 2
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky |
---|---|---|---|---|
300MSC | Z | 3 | 6/S |
- Vyučující:
- Kateřina KLARICOVÁ
- Anotace:
-
Koordinuje: Kateřina Klaricová
Místo a čas:: 14-16.10. 2009, FAMU, U 1
14. 10. 2009 14:30-18 pitching
15. 10. 2009 17:15 - 21 přednáška Dicka Rosse
16. 10. 2009 17 -20 přednáška Pavla Jecha
Podmínky atestacet: 3 kredity za 100 % účast na pitchingu a přednáškách + písemná reflexe mailem 1-2 normostrany na katerina.klaricova@famu.cz
Anotace::
Zveme vás na otevřenou diskusi a pitching fórum Vývoj scénářů II
14. října 2009, 14:30 - 18:00
FAMU, Smetanovo nábř. 2, Praha 1 / místnost U1
Vývoj scénářů II navazuje na úspěch pitching fóra „Vývoj scénářů“, jež se konalo v březnu 2009.
Diskuse bude tentokrát na téma Verbální, vizuální a dramatické tradice jako základ současného filmového příběhu.
Dále dostanou studenti i profesionálové představit své vlastní filmové projekty účastníkům panelu i divákům a získat tak bezprostřední odezvu.
Svou účast můžete potvrdit do 5. října 2009 (účastníci s projektem)/ 8. října 2009 (diváci) na katerina.klaricova@famu.cz.
Program akce a podrobné informace najdete v příloze.
- Požadavky:
- Cíle studia:
- Osnova (a sylabus):
-
Vývoj scénářů II
Diskuse a otevřené pitching fórum
14. října 2009, 14:30 - 18:00 FAMU, Smetanovo nábř. 2, Praha 1 / U1
Vývoj scénářů II navazuje na úspěch pitching fóra „Vývoj scénářů“, jež se konalo na FAMU v březnu 2009.
Dramaturgové i obecenstvo zde vytvořili spontánní a kreativní atmosféru, v níž autoři prezentovaných projektů neměli zábrany volně diskutovat o svých nových filmových nápadech. Věříme, že i druhé pokračování pitching fóra bude pro autory inspirující a pomůže jim pokročit ve psaní svých projektů.
V rámci úvodní diskuse moderované děkanem FAMU Pavlem Jechem, které se zúčastní přední evropští dramaturgové Dick Ross, David Wingate, Gabriel Auer, Gaby Prekop a za Českou republiku filmový tvůrce Pavel Marek, budou projednávána následující témata:
- Tradice filmového příběhu a film jako nástroj vyprávění. Členové panelu budou rozebírat verbální, vizuální a dramatické tradice, které jsou základem současného filmového vyprávění/filmového příběhu.
- Pitching: co je jeho úkolem a jaké jsou výhody pitchingu při vývoji filmového příběhu.
Dále dostanou studenti FAMU a jiných škol a profesionálové představit své vlastní vize filmových projektů a setkat se s bezprostřední odezvou účastníků panelu. Vzhledem k tomu, že jednotlivé prezentace musí být stručné a v panelu zazní nejrůznější názory, měla by být celková zpětná vazba intenzivní a velmi živá. Možná nepřinese definitivní odpovědi, ale doufejme, že otevře nové pohledy na projekty ve stadiu vývoje.
Studenti, kteří se akce zúčastní, a další diváci budou mít také možnost debatu doplnit o vlastní myšlenky a názory, a tak přispět k hledání nových cest k řešení problémů a k podnětné a inspirativní atmosféře.
Na závěr účastníci panelu stručně okomentují diskuse, které prezentace a odezvy vyvolaly.
Program:
14:30 - 15:00 diskuse
15:00 - 16:15 pitching
16:15 - 16:30 přestávka
16:30 - 18:00 pitching (pokračování)
20:30 koktejl workshopu SOURCES2 - účastníci pitching fóra „Vývoj scénářů“ jsou srdečně zváni! Krásný Ztráty (Náprstkova 10, Praha 1)
Každý autor bude mít 15 minut na prezentaci svého projektu. Celkem bude představeno 5 studentských a 6 profesionálních projektů.
Úvodní diskuse a prezentace projektů budou simultánně tlumočeny (angličtina/čeština).
STUDENTI FAMU: Pokud máte zájem zúčastnit se pitching fóra se svým projektem (hraný, animovaný a dokumentární film) pošlete krátkou prezentaci projektu v angličtině (pár vět) a kontakt na Vás do 5. října 2009 na katerina.klaricova@famu.cz
V případě, že se chcete přihlásit na fórum bez projektu, potvrďte Vaši účast Kateřině Klaricové do 8. října, 2009.
Studenti - účast: ZDARMA
Kontakt:
Kateřina Klaricová
katerina.klaricova@famu.cz
Partneři projektu: Sources2, Ministerstvo kultury ČR, MEDIA Desk ČR, České filmové centrum a FAMU
15. října, 2009, 18:00-19:30, FAMU, Smetanovo nábř. 2, Praha 1 / místnost U1
Mentor nebo mistr?
„Mentorování“ jako zaměstnání je v současné době velmi módní, do role mentorů pomáhajících filmařům budoucích generací se ochotně staví mnoho filmových profesionálů. Úloha, kterou hrají, je nedocenitelná, avšak kolik z nich skutečně uvážilo hlubší význam slova ?mentor?? Počínaje původními mentory ve starověkém Řecku až po současnost ovlivnil systém mentorování všechny vyspělé civilizace. Jeho dominantním charakteristickým prvkem však zůstává vývoj mentorova svěřence od závislosti k postupné autonomii.
Tento dlouhý vývoj a jedinečné zásluhy těchto důvěryhodných a zkušených průvodců Dick Ross sleduje a srovnává jejich dnešní roli s úlohou učitele jako efektivního zprostředkovatele přenositelných znalostí.
Přednášející: Dick Ross, dramaturg a pedagog SOURCES2 programu
16. října, 2009, 18:00-19:30 at FAMU, Smetanovo nábř. 2, Praha 1 / room U1
Kreativita není vše: Úloha mentorů při vývoji originálních scénářů
Za každým skvělým scénářem se skrývá práce nadaného scénáristy s dobrým nápadem. Při psaní scénáře však talent a zaujetí ? ačkoli jsou naprosto nezbytné ? většinou samy o sobě nezaručí, že scénář bude fungovat a že příběh diváka skutečně pohltí.
Vedle tvůrčího nápadu scénáristy a umění psát scénář je důležitá také racionální složka: nástroje a strategie potřebné k vytvoření a sdělení dobrého příběhu. Zkušení scénáristé vědí, jak tento racionální aspekt při své práci využít a jak s jeho pomocí dotáhnout scénář do úspěšného konce. Začínající scénáristé si však často celý proces ztěžují nevhodným nasměrováním tvůrčích sil, což vytváří frustrující překážky, které brání dosažení požadovaného cíle. Tento problém může naštěstí pomoci překonat vnímavý mentor.
Přednáška se zaměří na spolupráci mezi mentory a talentovanými, ale nezkušenými scénáristy. Soustředí se na typické rysy nedostatečně rozpracovaných scénářů a na to, jak mentoři mohou komunikovat se scénáristy a jak jim mohou pomoci identifikovat problémy, nalézat řešení a rozvíjet jejich přirozené nadání k tvorbě originálního scénáře.
Přednášející: Pavel Jech, děkan FAMU
- Studijní materiály:
- Poznámka:
- Další informace:
- Předmět je součástí nabídky volitelných předmětů fakulty
- Rozvrh na zimní semestr 2009/2010:
-
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po Út St Čt Pá - Rozvrh na letní semestr 2009/2010:
- Rozvrh zatím není připraven
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Animovaná tvorba - bakalář (volitelný předmět)
- Dokumentární tvorba - magistr (fakultní předmět, volitelný předmět)
- Dokumentární tvorba - bakalář (volitelný předmět)
- Animovaná tvorba - magistr (fakultní předmět, volitelný předmět)
- Scenáristika a dramaturgie - bakalář (volitelný předmět)
- Scenáristika a dramaturgie - magistr (fakultní předmět, volitelný předmět)
- Režie - bakalář (volitelný předmět)
- Režie - magistr (fakultní předmět, volitelný předmět)
- Kamera - bakalář (volitelný předmět)
- Kamera - magistr (fakultní předmět, volitelný předmět)
- Produkce - bakalář (volitelný předmět)
- Produkce - magistr (fakultní předmět, volitelný předmět)
- Audiovizuální studia - bakalář (volitelný předmět)
- Střihová skladba - bakalář (volitelný předmět)
- Střihová skladba - magistr (fakultní předmět, volitelný předmět)
- Zvuková tvorba - bakalář (volitelný předmět)
- Zvuková tvorba - magistr (fakultní předmět, volitelný předmět)
- Fotografie CZ - bakalář (volitelný předmět)
- Fotografie CZ - magistr (fakultní předmět, volitelný předmět)
- Fotografie EN - bakalář (volitelný předmět)
- Fotografie EN - magistr (volitelný předmět)
- Audiovizuální studia - magistr (fakultní předmět, volitelný předmět)
- Cinema and Digital Media - Cinematography (oborový předmět, volitelný předmět)
- Cinema and Digital Media - Screenwriting (oborový předmět, volitelný předmět)
- Fotografie CZ - magistr: restaurování (fakultní předmět, volitelný předmět)
- Cinema and Digital Media - Directing (oborový předmět, volitelný předmět)
- Fotografie EN - magistr: restaurování (volitelný předmět)