AMU = DAMU + FAMU + HAMU
STUDY PLANS

Essay 1

Register Display Schedule
Course unit code:
205RPR1
Course unit title:
Essay 1
Mode of delivery:
zápočet
Range:
Type of course unit:
compulsory subject
Level of course unit:
bakalářský
Year of study
1st year
Semester when the course unit is delivered
letní
Number of ECTS credits allocated:
1
Garant předmětu:
Eva MACHKOVÁ
Name of lecturer(s):
Eva MACHKOVÁ
Study Objectives:

In the first year of study engage your current learning about the discipline's practice gained both by study (including previous study) and practice; seek subjects in literature based on general themes, formulate themes, goals and work methods, name them. Broaden the range of knowledge of literature regarding DV practice in genres belonging to the bases of culture. Provide the pedagogue with didactics on information about the level of students' maturity and their aims, problems, questions etc.

Mode of delivery:

příprava, koncipování a psaní odborné práce, studium literatury

Prerequisites and co-requisites:
Recommended optional programme components

Nejsou žádné nepovinné složky nutné pro absolvování tohoto předmětu.

Course contents:
Study materials:

MACHKOVÁ, Eva. Jak se učí dramatická výchova: didaktika dramatické výchovy. 2. vyd. Praha: AMU, Divadelní fakulta, katedra výchovné dramatiky, 2007 [2004]. 224 s. ISBN 978-80-7331-089-9.

---. Metodika dramatické výchovy: zásobník dramatických her a improvizací. 11., upravené vyd. Praha: Sdružení pro tvořivou dramatiku, 2007 [1978]. 156 s. ISBN 978-80-901660-9-0.

---. Volba literární předlohy pro dramatickou výchovu aneb Hledání dramatičnosti. Praha: Akademie múzických umění, Divadelní fakulta, katedra výchovné dramatiky, 2000, 126 s. ISBN 80-85883-54-6.

MORGAN(OVÁ), Norah; SAXTON(OVÁ), Juliana. Vyučování dramatu: hlava plná nápadů. Přel. Helena Zymonová a Jaroslav Provazník. Praha: Sdružení pro tvořivou dramatiku, 2001. 252 s. Přel. z Teaching drama : a mind of many wonders [1987]. ISBN 80-901660-2-4.

ULRYCHOVÁ, Irina. Drama a příběh: tvorba scénáře příběhového dramatu v dramatické výchově. Praha: Akademie múzických umění, Divadelní fakulta, katedra výchovné dramatiky, 2007. 104 s. ISBN 978-80-7331-096-7.

ULRYCHOVÁ, Irina; GREGOROVÁ, Vlasta; ŠVEJDOVÁ, Hana. Hrajeme si s pohádkami: dramatická výchova v mateřské škole a na 1. stupni základní školy Praha: Portál, 2000. 120 s. ISBN 80-7178-355-2.

WAY, Brian. Rozvoj osobnosti dramatickou improvizací. Přel. Eva Machsková. Praha: ISV nakladatelství, 1996. 220 s. Přel. z: Development Through Drama. ISBN 80-85866-16-1.

Tvořivá dramatika. Vydává NIPOS-pracoviště ARTAMA ve spolupráci se Sdružením pro tvořivou dramatiku a katedrou výchovné dramatiky DAMU. 1990-, roč. 1, č. 0-. Praha: NIPOS-pracoviště ARTAMA. 3x ročně. ISSN 1211-8001.

Planned learning activities and teaching methods

seminář, e-learning

Assessment methods and criteria

Kredity jsou uděleny na základě zpracování písemné práce podle zadání tématu i osnovy, přičemž je požadováno používání odborného stylu a dodržení pravidla psaní odborných textů.

Language of instruction:
Czech
Work placement(s):
Pracovní stáž není u tohoto předmětu zavedena.
Course web page:
Note:
Schedule for winter semester 2010/2011:
The schedule has not yet been prepared
Schedule for summer semester 2010/2011:
The schedule has not yet been prepared
The subject is a part of the following study plans:
Generated on 2011-6-17
Updates of the above given information can be found on http://studijniplany.amu.cz/en/predmet205RPR1.html