Methodology of Folk Dance 8
- Course unit code:
- 107ML8
- Course unit title:
- Methodology of Folk Dance 8
- Mode of delivery:
- zkouška
- Range:
- 1+1/T
- Type of course unit:
- compulsory optional subject
- Level of course unit:
- Year of study
- předmět nemá určen ročník studia
- Semester when the course unit is delivered
- letní
- Number of ECTS credits allocated:
- 3
- Garant předmětu:
- Marie FRIČOVÁ
- Name of lecturer(s):
- Marie FRIČOVÁ
- Study Objectives:
-
Předmět je vyvrcholením a zakončením předcházejících Metodik lidového tance.
- Mode of delivery:
-
Folkdance instruction preparation for professional dancers. Instruction lesson focus on a particular folklore area. Preparation of dance technique material for expanding knowledge in the selected area.
- Prerequisites and co-requisites:
-
Folkdance Methods 7 is required.
- Recommended optional programme components
-
Direct participation in some folk festivals. Attendance at Arts Elementary School dance study reviews in some regional or state-wide rounds. The International Folklore Festival in Strážnice is recommended.
- Course contents:
-
Způsob vytváření vyučovací hodiny: Posluchači si osvojí nejefektivnější způsob tvorby hodiny. Nejprve si projdou taneční repertoár ročníku pro nějž hodinu tvoří. Vyberou z tanců taneční vazby a jejich varianty, které použijí pro práci na volnosti a případně je upraví pro potřeby daného ročníku. Z krokových vazeb následně vybírají jednotlivé kroky, které je nutno žáky naučit odděleně. Pro jednotlivé kroky jsou vytvářeny krátké nebo delší vazby k procvičení u tyče a na volnosti.
Rozdílnost lekce pro různé typy tanečních škol: Posluchači vytváří modelové vyučovací lekce a upravují jejich náplň pro různé typy tanečních škol. Každá taneční škola má jinou úroveň i jiné požadavky. Nejprve jsou vytvořeny lekce jednoduššího typu a později lekce složitější a technicky náročnější. Posluchači se seznámí s osnovami pro Taneční konzervatoře i Základní umělecké školy. Osnovy vzájemně porovnávají, vyhledávají společné i rozdílné požadavky, které jsou kladeny na žáky těchto škol. Mnohý materiál je shodný, je však i mnoho drobných rozdílů, zvláště pro žáky Tanečních konzervatoří, které je třeba dovést až k profesionálnímu ovládání tance. V dětském souboru je třeba pracovat všestranně a snaha o profesionální provedení se zaměří někdy jen na jednu taneční oblast, kterou se soubor zabývá.
Práce s literaturou a úpravy tanečního materiálu:
Posluchači vyhledávají neobvyklé a nepříliš často používané tance z mnoha různých folklorních oblastí. Tance všeobecné ale i speciální upravují tak, aby je mohli naučit kteroukoli věkovou kategorii a později přidávat další prvky a motivy až ke zvládnutí celého i obtížnějšího tance. Posluchači se učí zachovávat při úpravách základní strukturu tance, aby mohli s daným materiálem pracovat dvěma směry ? tance zjednodušit ale i ztížit.
- Study materials:
-
Jelínková, Zdenka: Lidové tance z Kopanic, Brno 1957
Jelínková, Zdenka: Valašské tance, Praha 1954
Karel, Link: Beseda, Český salonní tanec, Praha 1944
Bonuš, František: Společenské tance z doby národního obrození, Plzeň 1966
Bonuš, František; Kos, Bohumil; Mišurec, Zdenek: Zbojnické písně a tance, Praha 1953
Socha, Vincenc: Lašské tance, vlastní náklad 1950
Janáček, Leoš: Národní tance na Moravě, Praha 1987
Vycpálek, Josef: České tance, Praha 1921
Seidl, Jan; Špičák, Josef: Zahrajte mi do kola Praha 1945
Plicka, Karel; Volf, František; Svolinský Karel: Český rok (jaro, léto, podzim, zima), Praha 1947 - 1960
Binderová, Eva: České lidové tance pro I.-VIII. roč. hudební a taneční školy, SPN Praha 1990
Mázorová, Mária; Ondrejka, Kliment a kol.: Slovenské ludové tance, Bratislava 1991
- Planned learning activities and teaching methods
-
This course is the climax and completion of the previous Folk dance methods. Student create model instruction classes for individual study years for conservatory students and Elementary Arts School students and movement studies. Students learn to distinguish and differentiate instruction for those types of schools.
- Assessment methods and criteria
-
Preparations for instruction of folkdance for 7th years students, creation of a model instruction lesson. Preparation of dance variations with firm and not firm relationships to the music accompaniment - Bohemia, Moravia, Silesia. Simplification of variations and other adjustments to prepared variations for various types of dance studies and dance conservatories.
- Language of instruction:
- Czech
- Work placement(s):
-
none
- Course web page:
- Note:
-
None
- Schedule for winter semester 2011/2012:
- The schedule has not yet been prepared
- Schedule for summer semester 2011/2012:
- The schedule has not yet been prepared
- The subject is a part of the following study plans:
-
- Obor Pedagogika tance (Mg) (compulsory subject of the main qualification)