Videoseminář 1
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
107VS1 | Z | 2 | 2T | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Výsledky učení dané vzdělávací složky
Úkolem předmětu je srovnat úroveň vědomostí studentů z oblasti historie tance. Měl by obohatit jejich dosavadní teoretické znalosti o vizuální rovinu a poskytnout jim základy analytické práce s inscenací.
Forma studia
diskuse, analýza ukázek zaznamenaných na médiích.
Předpoklady a další požadavky
Pro tento předmět nejsou žádné specifické požadavky .
Obsah kurzu
V prvním semestru se výuka zaměřuje především na seznámení s okruhem tanečních inscenací, dokumentujích historický vývoj oboru. V zhledme k dostupnosti filmového materiálu se tematicky zaměřuje především na období barokního divadla, místa tanec v jeho rámci včetně seznámení s divadelní praxí, mašinérií atd.; období baletního preromantismu (historizující verze baletu Marná opatrnost); obsáhle je zastoupeno romantické období včetně problematiky uchování a předávání romatického baletního odkazu; semestr uzavírá seznámení s fází pozdněromantického baletu (např. protřednictvím moderní verze baletu Excelsior).
Doporučená nebo povinná literatura
Videonahrávky:
Mary Skipping a jejípráce v barokním divadle ve švédském Drottningholmu.
Zdravý nemocný; Moliéra, Lully, Poéme Harmonique, Festival v Nice 2004
Pas de deux z divertissementa z opery Robert ďábel; A.Mendez, G.Meyerbeer, Alicia Alonso, Londýn 1989
La Sylphide; Fpierre Lacotte, Jean Schneidzhoefer, ND Praha 1988
La Sylphide; Augusr Bournonville, H.Lovenskjold, Londýnský festivalový balet 1982
Creole Giselle; Frederic Frenklin podle J Perrota aj.Coralliho, Dance Theatre of Harlem 1985
Marná opatrnost; Ivo Cramer podle verze Jeana Daubervala, francouzské lidové písně, Balet opery v Nice 1987
Marná opatrnost; Hains Spoerli, (klasická verze) J.F.Hérold, P.L.Hertel, Basilejsý balet 1986
Ruský balet v Mariinském divadle v Petrohradu a ve Velkém divadle v Moskvě, Petipovy balety (úryvky)
Excelsior; Luigi Marotti, Romualdo Marenco, ( + text české verze od Jaroslava Vrchlického), La Scalla 2000
Balety Michaila Fokina: Polovecké tance (Kníže Igor); A.P.Borodin, Mariinské divadlo 1989
Les Sylphides; Frederic Chopin, ABT 1986
Duch růže; Carl Maris von Weber, pařížská Opera 1991
Petruška; I.F.Stravinskij, pařížská Opera 1991
Balety Václava Nijinského: Faunovo odpoledne; Claude Debussy, pařížská Opera 1991
Svěcení jara; I.F.Stravinskij, The Joffrey ballet, 1992
Gaite Parisienne; Leonid Mjasin, J.Offenbach, Balets Russes de Monte Carlo 1950
Mademoiselle Fifi; Zacharij Zolov, La Farte, Alexandra Danilova, Kanada 1951
Hodnoticí metody a kritéria
Kredity jsou uděleny na základě:
aktivity na seminářích, shlédnutí veškerých prezentovaných záznamů.
Poznámka
Nejsou.
Rozvrh na zimní semestr 2020/2021:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2020/2021:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Obor Choreografie (Bc) (povinný předmět s možností opakovaného zapsání)
- Obor Choreografie (Mg) (volitelný předmět)
- Obor Pedagogika tance (Bc) (povinný předmět s možností opakovaného zapsání)
- Obor Pedagogika tance (Bc) - klasický tanec (povinný předmět s možností opakovaného zapsání)
- Obor Pedagogika tance (Bc) - moderní tanec (povinný předmět s možností opakovaného zapsání)
- Obor Pedagogika tance (Bc) - lidový tanec (povinný předmět s možností opakovaného zapsání)
- Obor Taneční věda (Bc) (povinný předmět s možností opakovaného zapsání)