Úvod do hudební kompozice 3
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
101UDHK3 | zápočet | 1 | 2 hodiny PŘEDNÁŠEK týdně (45 minut), 7 až 12 hodin domácí příprava | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Obsah
Cíl výuky:
Navazuje na předmět Úvod do hudební kompozice 2. Studenti jsou postupně seznamováni se základy kompozičních technik. Pro každý přednesený a osvětlený problém zadá pedagog studentům vytvoření drobných cvičení – etud, a to podle konkrétního zadání a podle individuálního stupně vyspělosti jednotlivých posluchačů.
Tematické okruhy:
Postupně budou probírány nejprve zcela obecně aplikovatelné metody:
●tektonická cvičení, základní instrumentační cvičení,
●organizace tónového materiálu v rámci dodekafonických cvičení,
●horizontální a vertikální tónová organizace,
●cvičení v novodobé modalitě,
●metrorytmická cvičení,
●vytváření tektonických struktur ad.
Výsledky učení
Student prohloubil, zdokonalil a rozvinul praktické kompoziční dovednosti při práci s hudebním materiálem.
Předpoklady a další požadavky
nejsou
Literatura
Povinná literatura:
KVĚCH, Otomar. Základy klasické hudební kompozice: poznámky pro budoucí skladatele. Praha: Togga, 2013. ISBN 978-80-7476-023-5.
RYCHLÍK, Jan. Moderní instrumentace: vyšší orchestrační technika jednotlivých hudebních nástrojů. Praha: Panton, 1959.
SVOBODA, Milan. Praktická jazzová harmonie. Netolice: Jc-Audio, 2013. ISBN 978-80-87132-25-8.
TICHÝ, Vladimír. Harmonicky myslet a slyšet. Praha: Nakladatelství Akademie múzických umění, 2011. ISBN 978-80-7331-199-5.
Doporučená literatura:
HŮLA, Zdeněk. Nauka o harmonii. Praha: SNKLU, 1956.
HŮLA, Zdeněk. Nauka o kontrapunktu. Praha: Státní nakladatelství krásné literatury, hudby a umění, 1965.
IŠTVAN, Miloslav. Montáž izolovaných prvků v hudbě. Praha: Panton, 1973.
JANEČEK, Karel. Hudební formy. SNKLHU, Praha 1955.
JANEČEK, Karel. Základy moderní harmonie. Nakladatelství ČSAV, Praha 1965
JANEČEK, Karel. Tektonika: Nauka o stavbě skladeb. Praha: Supraphon, 1968.
LOUDOVÁ, Ivana. Moderní notace a její interpretace. Praha: Nakladatelství AMU, 1998. ISBN 80-85883-31-7.
Orchestrace jako otevřený proces: (sborník studií). Praha: Triga pro Akademii múzických umění v Praze, 2009. ISBN 978-80-904266-8-9.
TICHÝ, Vladimír. Úvod do studia hudební kinetiky. Praha, HAMU 1992, ISBN 8073318970.
Hodnoticí metody a kritéria
Od studenta je očekávána aktivní účast v hodinách a písemné vypracování kompozičních etud podle zadání pedagoga.
Kredity jsou uděleny na základě aktivity studenta a na výsledcích vypracovaných etud zadávaných pedagogem.
Povinná účast studenta na hodinách min. 70 %.
Poznámka
Nejsou.
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje