Ansámblový a sborový zpěv 1
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Semestr |
---|---|---|---|---|
103ASZP1 | zápočet | 3 | 4 hodiny CVIČENÍ týdně (45 minut), 39 až 54 hodin domácí příprava |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Obsah
Cíl výuky:
Cílem je zdokonalování hudební paměti, sluchové a rytmické představy a orientace v hudebním zápisu operních ansámblů a recitativů v renesančních, barokních a klasicistních skladbách. Studenti se zdokonalí ve vnímání vlastní pěvecké linky jako součásti celku, v práci s dechem a s intenzitou hlasového projevu v rámci celku, ve vnímání symbiózy slova a hudby. Naučí se zvládnout problematiku „sborového dýchání“.
Tematické okruhy:
- orientace v hudebním zápisu
- zpěv z listu jednodušších hudebních motivů
- skupinové nastudování operního duetu nebo tercetu
- vztah slova (libreta) a hudby v různých slohových obdobích
- specifika stylů
- dílčí studium klavírních výtahů vokálních děl
- nastudování sborových děl rozdílných hudebních období
- osvojení specifik jednotlivých stylů
Výsledky učení
Student se lépe orientuje v hudebním zápisu, zvládá zpěvu z listu jednoduchých motivů, ovládl interpretaci operního duetu a tercetu. Dokáže číst jednoduché vícehlasy z listu, orientovat se v melodicko-harmonické struktuře skladeb daného repertoáru.
Předpoklady a další požadavky
nejsou
Literatura
Příklad repertoáru – klavírních výtahů ke studiu těchto děl:
SMETANA, Bedřich. Prodaná nevěsta
MOZART, Wolfgang Amadeus. Figarova svatba
Dále gregoriánský chorál, zpěvy českých utrakvistů (jedno až čtyřhlasá moteta), autorizované úpravy lidových písní (Lukáš, Eben, Hurník).
Další studijní literatura bude upřesněna vyučujícím, na základě individuálních potřeb studentů, v průběhu semestru.
Hodnoticí metody a kritéria
Student prokáže pohotovou orientaci v hudebním zápisu, zvládnutí zpěvu z listu jednodušších hudebních motivů, nastudování jednoho operního duetu, tercetu (dle aktuálního rozložení hlasových oborů ve studijní skupině). Student prokáže schopnost čtení jednoduchých vícehlasů z listu, orientace v melodicko-harmonické struktuře skladby a bezpečné zvládnutí studovaného repertoáru.
Požadována 70% docházka.
Poznámka
není
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje