Ansámblový a sborový zpěv 2
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Semestr |
---|---|---|---|---|
103ASZP2 | zápočet | 3 | 4 hodiny CVIČENÍ týdně (45 minut), 39 až 54 hodin domácí příprava |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Obsah
Cíl výuky:
Cílem je zdokonalování hudební paměti, sluchové a rytmické představy a orientace v hudebním zápisu operních ansámblů a recitativů v renesančních, barokních a klasicistních skladbách. Studenti se zdokonalí ve vnímání vlastní pěvecké linky jako součásti celku, v práci s dechem a s intenzitou hlasového projevu v rámci celku, ve vnímání symbiózy slova a hudby. Naučí se zvládnout problematiku „sborového dýchání“.
Tematické okruhy:
- orientace v hudebním zápisu
- zpěv z listu jednodušších vícehlasů (dvoj až tříhlas)
- nastudování jednoho operního tercetu, kvartetu (dle aktuálního rozložení hlasových oborů ve studijní skupině)
- práce se sluchovou analýzou (odvození komplikovaných nástupů)
- specifika stylů
- dílčí studium klavírních výtahů vokálních děl
- nastudování sborových děl rozdílných hudebních období
- osvojení specifik jednotlivých stylů
Výsledky učení
Student se lépe orientuje v hudebním zápisu, zvládá zpěvu z listu jednoduchých motivů, ovládl interpretaci operního duetu a tercetu. Dokáže číst náročnější vícehlasy z listu, orientovat se v melodicko-harmonické struktuře skladeb daného repertoáru.
Předpoklady a další požadavky
nejsou
Literatura
Příklad repertoáru – klavírních výtahů ke studiu těchto děl:
BLODEK, Vilém. V studni
MOZART, Wolfgang Amadeus. Kouzelná flétna
Dále vokální skladby J. S. Bacha, W. A. Mozarta, F. Mendelssohna -Bartholdyho, B. Martinů, A. Coplanda.
Další studijní literatura bude upřesněna vyučujícím, na základě individuálních potřeb studentů, v průběhu semestru.
Hodnoticí metody a kritéria
Pro získání atestace je hodnoceno, zda student soustavně pracuje na zdokonalování svých dovedností, orientuje se pohotově v hudebním zápisu, připravuje závěrečný skupinový projekt (ročníkový koncert). Student prokáže schopnost čtení náročnějších vícehlasů z listu, orientace v melodicko-harmonické struktuře skladby a bezpečné zvládnutí studovaného repertoáru.
Požadována 70% docházka.
Poznámka
není
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje