Hra na akordeon 1
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
104HNA1 | zápočet | 12 | 2 hodiny CVIČENÍ týdně (45 minut), 282 až 342 hodin domácí příprava | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Obsah
Cíl výuky:
Hra na akordeon je klíčovým studijním předmětem specializace akordeon v rámci studijního programu Klávesové nástroje. Individuální výuka je zaměřena na rozvoj studenta po stránce umělecké i technické. Student se seznamuje s nejvýznamnějšími interpretačními tradicemi a přístupy ve svém oboru a zároveň získává přehled o specifických rysech hudby různých stylových a žánrových okruhů.
Cílem předmětu v prvním semestru je napravit dílčí technické nedostatky (pokud student s nějakými do studia přichází) a zahájit proces postupného rozvíjení individuálního hudebního projevu studenta s důrazem na jeho vlastní uměleckou tvořivost.
Tematické okruhy:
- doplňování a prohlubování instrumentálních dovedností získaných na středním stupni vzdělání
- systematická práce na vlastní umělecké tvorbě
- vystižení obsahu a smyslu interpretovaného díla spolu se zvládnutím technicko interpretační problematiky různých kompozičních stylů
- práce na rozvoji interpretační jistoty, na rozvíjení hudební představivosti, na orientaci v jednotlivých kompozičních stylech a postupné zvládnutí virtuózní techniky
Výsledky učení
- student získal další nástrojové zkušenosti akordeonové interpretace při studiu nového repertoáru
- student si ověřil další poznatky pro prezentování své hudební představy a postupně rozvíjel schopnosti výstavby díla z hlediska hudební formy
- student si osvojil efektivní a odborně vhodnou techniku studia a nácviku nových skladeb
- student rozvinul své profesní dovednosti ve vztahu k různým interpretačním stylům
Předpoklady a další požadavky
nejsou
Literatura
Instrukce pro výběr skladeb, jejich nácvik a přednes upřesní vyučující s ohledem na individuální schopnosti a talent každého studenta.
Příklad repertoáru:
Barokní skladba (J. S. Bach – Temperovaný klavír, Francouzské suity, Anglické suity)
Sonáta D. Scarlattiho či A. Solera
Cyklická skladba (J. Feld – Čtyři intermezza, I. Hurník – Esercizi, O. Mácha – Invence)
Originální skladba (J. Ganzer – Passacaglia, T. Lundqvist – Metamorposes, B. Precz – Preambulum a Toccata, 12 in 4, Twelve in Four, J. Teml – Rondo, V. Tichý – Passacaglia, J. Truhlář – Mozaika)
Další studijní literatura bude upřesněna vyučujícím v průběhu semestru, a to na základě talentu, dovedností a profesního zájmu studenta, přípravy na interpretační soutěže apod.
Hodnoticí metody a kritéria
Aktivní účast na cvičeních, přehrávka předem zadaných skladeb před komisí, interpretace programu zpaměti.
Další požadavky: docházka minimálně 90 %.
Poznámka
není
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje