Hra na akordeon 3
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
104HNA3 | zápočet | 12 | 2 hodiny CVIČENÍ týdně (45 minut), 282 až 342 hodin domácí příprava | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Obsah
Cíl výuky:
Hra na akordeon je klíčovým studijním předmětem specializace akordeon v rámci studijního programu Klávesové nástroje. Individuální výuka je zaměřena na rozvoj studenta po stránce umělecké i technické. Student se seznamuje s nejvýznamnějšími interpretačními tradicemi a přístupy ve svém oboru a zároveň získává přehled o specifických rysech hudby různých stylových a žánrových okruhů.
Cílem předmětu ve třetím semestru je posilovat technickou úroveň studenta a dále postupně rozvíjet jeho schopnost individuálního hudebního projevu. Student je veden k samostatnému analyzování technické a interpretační problematiky. Rozvíjeny jsou zdravé fyziologické a psychologické návyky spojené s cvičením, studiem a veřejným provozováním hudby.
Tematické okruhy:
- doplňování a prohlubování instrumentálních dovedností získaných na středním stupni vzdělání
- systematická práce na vlastní umělecké tvorbě
- orientace v různých stylových obdobích
- další rozvoj interpretačních postupů technických i hudebních v oblasti akordeonové tvorby
- příprava ročníkového koncertu v rozsahu poloviny recitálu
Výsledky učení
- student získal další nástrojové zkušenosti akordeonové interpretace při studiu nového repertoáru
- student si ověřil další poznatky pro prezentování své hudební představy a postupně rozvíjel schopnosti výstavby díla z hlediska hudební formy
- student si osvojil efektivní a odborně vhodnou techniku studia a nácviku nových skladeb
- student rozvinul své profesní dovednosti ve vztahu k různým interpretačním stylům
- na konci semestru student předvede dobře zvládnuté technické a umělecké zadání studijního repertoáru před komisí
Předpoklady a další požadavky
nejsou
Literatura
Instrukce pro výběr skladeb, jejich nácvik a přednes upřesní vyučující s ohledem na individuální schopnosti a talent každého studenta.
Příklad repertoáru:
Barokní skladba (J. S. Bach – Temperovaný klavír, Francouzské suity, Anglické suity, Toccaty)
Sonáta D. Scarlattiho či A. Solera
Skladba přejatá z literatury příbuzných nástrojů (bandoneon, harmonium, skleněná harmonika)
například: A. Piazzolla, L. Janáček, C. Franck
Sonáta pro akordeon (S. Gubaidulina – Sonata „Et exspecto“, Vagn Holmboe – Sonata, V. Semjonov – Sonáta č. 1, O. Semerák – Sonáta, J. Truhlář – Sonata, V. Zolotarjev – Sonáta č. 3)
Další studijní literatura bude upřesněna vyučujícím v průběhu semestru, a to na základě talentu, dovedností a profesního zájmu studenta, přípravy na interpretační soutěže apod.
Hodnoticí metody a kritéria
Aktivní účast na cvičeních, přehrávka předem zadaných skladeb před komisí, interpretace programu zpaměti.
Další požadavky: docházka minimálně 90 %.
Poznámka
není
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje