Vyučovatelská praxe akordeonu 1
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
104VPAK1 | zápočet | 1 | 1 hodiny CVIČENÍ týdně (45 minut), 16 až 21 hodin domácí příprava | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Obsah
Cíl výuky:
Prokázání schopnosti vyučovat samostatně modelového žáka předškolního věku, žáka vybraného ze základní umělecké školy, studenta hudebního gymnázia nebo konzervatoře. Příprava modelového žáka na koncertní vystoupení na zápočtovém koncertě pořádaném na HAMU. Prokázání schopnosti objektivně posoudit akordeonové vystoupení žáků různé pokročilosti jak slovně, tak v bodovém vyjádření a formulovat svůj odborný názor na posuzované výkony před ostatními studenty a pedagogy vyučujícími Vyučovatelskou praxi akordeonu. Zdokonalovat pedagogickou práci studenta na základě konzultací výuky s vyučujícím a hledat společně s ním pokročilý způsob řešení problémů i optimálního vedení modelového žáka na jednotlivých lekcích.
Tematické okruhy:
- diagnostika talentu modelového žáka
- příprava studijního plánu žáka pro jeden semestr zakončený koncertním vystoupením
- nastudování zvoleného repertoáru
- příprava žáka na koncertní vystoupení a soutěže
Výsledky učení
- student má ověřené a rozšířené pedagogické dovednosti v přímé výuce pod vedením pedagoga HAMU
- student identifikuje celou řadu pedagogických problémů, uměleckých kontextů a prostředí a odpovídajícím způsobem na ně reaguje
- student si osvojil efektivní a odborně vhodný přístup k akordeonové výuce, nácviku skladeb a přípravy žáka na koncertní vystoupení a soutěže
- student měl příležitost k odbornému posouzení výkonu žáka a je připraven k účasti na komisionálních zkouškách a v porotách soutěží
Předpoklady a další požadavky
nejsou
Literatura
Povinná literatura:
PACLÍKOVÁ, Hana. Porovnání starších a novějších vyučovacích metod hry na akordeon. Bakalářská práce. Jihočeská univerzita, Pedagogická fakulta, 2012. Dostupné z: https://theses.cz/id/ppue3u/BP_Paclkov.pdf
ZAVADILOVÁ, Eva. Akordeon a jeho hudebně pedagogické dimenze. Diplomová práce. Univerzita Palackého v Olomouci, Pedagogická fakulta, 2008. Dostupné z: https://theses.cz/id/7uo6rf/52404-607893957.pdf
Vzhledem k proměnlivosti repertoáru modelových žáků vybere student optimální vydání skladeb dle studijního plánu žáka. K objasnění své volby použije srovnání různých vydání téže skladby, vyhledá prameny ke stylově vhodné interpretaci a využije odborné literatury uvedené např. v předmětu Didaktika akordeonové hry.
Pomůcky:
V případě malých dětí vhodná židle nebo stolička pod nohy.
Názorné pomůcky pro objasnění hudebních pojmů a stylových nuancí.
Audio a videozáznamy studovaných skladeb různých interpretů, modelového žáka či vyučujícího studenta.
Hodnoticí metody a kritéria
Zápočet je udělen na základě prověření znalostí a dovedností uplatněných studentem ve výuce modelového žáka v rozsahu minimálně 10 vyučovacích lekcí za semestr.
Další požadavky: aktivita ve výuce, docházka minimálně 90 %, příprava modelového žáka na koncertní vystoupení v rámci zápočtového koncertu modelových žáků 1x za semestr, přítomnost studenta na tomto koncertě, po jehož skončení následuje rozprava všech zúčastněných studentů a pedagogů a zhodnocení předvedených výkonů modelových žáků. Po skončení koncertu je student povinen odevzdat písemné hodnocení každého výkonu a jeho bodové hodnocení.
Poznámka
není
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje