Vyučovatelská praxe akordeonu 4
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
104VPAK4 | zkouška | 2 | 1 hodiny CVIČENÍ týdně (45 minut), 40 až 50 hodin domácí příprava | česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Obsah
Cíl výuky:
Příprava studentů k výběrovému řízení na místo pedagoga akordeonové hry na různých typech škol. Získávání praktických zkušeností v oblasti výuky akordeonové hry a tvořivého přístupu k řešení pedagogických problémů při práci s mimořádně nadanými žáky ZUŠ a studenty konzervatoří a hudebních gymnázií. Pedagogem HAMU vedená individuální práce studenta s žákem – modelem určeného stupně pokročilosti (ZUŠ, hudební gymnázium, konzervatoř). Příprava modelu ke koncertnímu vystoupení, vzájemné hodnocení výkonů modelů jednotlivých studentů.
Tematické okruhy:
- příprava studenta k výběrovému řízení na místo pedagoga akordeonové hry na různých typech škol
- praktické ukázky k tématům probíraným v přednáškách předmětu Didaktika akordeonové hry
- samostatné řešení problematiky výuky akordeonové hry studenty při práci s modely (žáky ZUŠ, konzervatoří atp. na různých stupních pokročilosti)
- příprava studentů na výuku modelu, hodnocení jejího průběhu a diskuse
- výběr repertoáru pro konkrétní žáky, sestavení studijního plánu, časové rozvržení látky v průběhu vyučovací lekce, různé typy vyučovacích hodin, vedení dokumentace o průběhu výuky
- základní etapy vypracování skladby se žákem
- příprava žáků na soutěže, na koncertní vystoupení nebo k talentové zkoušce na konzervatoř či VŠ
Výsledky učení
- student je připraven k pedagogickému vystoupení pro výběrová řízení na místo akordeonového pedagoga
- student má ověřené a rozšířené pedagogické dovednosti v přímé výuce pod vedením pedagoga HAMU
- student identifikuje celou řadu pedagogických problémů, uměleckých kontextů a prostředí a odpovídajícím způsobem na ně reaguje
- student si osvojil efektivní a odborně vhodný přístup k akordeonové výuce, nácviku skladeb a přípravy žáka na koncertní vystoupení a soutěže
- student měl příležitost k odbornému posouzení výkonu žáka a je připraven k účasti na zkouškách a v porotách akordeonových soutěží
Předpoklady a další požadavky
nejsou
Literatura
Hudebniny a knihy
Vzhledem k proměnlivosti repertoáru modelových žáků vybere student optimální vydání skladeb dle studijního plánu žáka. K objasnění své volby použije srovnání různých vydání téže skladby, vyhledá prameny ke stylově vhodné interpretaci a využije odborné literatury uvedené např. v předmětu Didaktika akordeonové hry.
Pomůcky:
V případě malých dětí vhodná židle nebo stolička pod nohy.
Názorné pomůcky pro objasnění hudebních pojmů a stylových nuancí.
Audio a videozáznamy studovaných skladeb různých interpretů, modelového žáka či vyučujícího studenta.
Hodnoticí metody a kritéria
Známka je udělena na základě prověření znalostí a dovedností uplatněných studentem ve výuce modelového žáka v rozsahu minimálně 12 vyučovacích lekcí za semestr a pedagogického výkonu před katedrovou komisí. Udělené hodnocení závisí z 30 % na přímé výuce modelového žáka a ze 70 % na kvalitě pedagogického výkonu studenta před katedrovou komisí.
Další požadavky: aktivita ve výuce, docházka minimálně 90 %, příprava modelového žáka na koncertní vystoupení v rámci zápočtového koncertu modelových žáků 1x za semestr, přítomnost studenta na tomto koncertě, po jehož skončení následuje rozprava všech zúčastněných studentů a pedagogů a zhodnocení předvedených výkonů modelových žáků i úrovně výuky každého studenta. Po skončení koncertu je student povinen odevzdat písemné hodnocení každého výkonu a jeho bodové hodnocení.
Poznámka
není
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje