Didaktika / Vyučovatelská praxe vysokých smyčců 2
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
105VPVS2 | zkouška | 1 | 7 hodiny PŘEDNÁŠEK za celý semestr (45 minut), 7 hodiny SEMINÁŘŮ za celý semestr (45 minut), 15 až 20 hodin domácí příprava | česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Obsah
Cíl výuky:
Předmět Didaktika / Vyučovatelská praxe vysokých smyčců 2 připravuje studenta na pedagogickou práci hlavně v praktické rovině. Cílem předmětu je dále seznámení studenta s principy individuálního přístupu, motivačními prvky a různými metodami k dosažení cílů používaných v procesu výuky hry na housle nebo violu.
Dalším cílem je seznámení studenta s repertoárem daných nástrojů a prohloubení psychologických znalostí a zkušeností nezbytných pro vlastní pedagogickou práci.
Vyučovatelská praxe probíhá na ZUŠ Stodůlky, na Konzervatoři v Praze nebo na Gymnáziu a Hudební škole hlavního města Prahy nebo na jiné škole. Studenti mohou výkon praxe rozložit do dvou semestrů. Celkový rozsah pedagogické praxe je 8 vyučovacích hodin.
Tematické okruhy:
Využití nabytých teoretických znalostí v praktické výuce.
Vyhodnocování a ověřování správnosti konkrétního metodického postupu a jeho využití ve vyučovacím procesu.
Faktory ovlivňující vývoj žáka.
Vyučovací postupy a cvičení, příprava na veřejné vystoupení
Výsledky učení
Student se seznámil s praxí výuky, individuální aplikace metodických postupů i psychologického přístupu.
Student vysvětlí a popíše řešení problematiky psychické zátěže žáka při veřejném vystoupení.
Student je seznámen s významem hudebního obrazu a technologie hry jako základů úspěšné výuky.
Předpoklady a další požadavky
nejsou
Literatura
Povinná literatura:
PAZDERA, Jindřich. Vybrané kapitoly z metodiky houslové hry. Třetí vydání. Praha: Akademie múzických umění v Praze (Nakladatelství AMU), 2015. ISBN 978-80-7331-349-4.
Doporučená literatura:
GALAMIAN, Ivan. Principles of Violin Playing & Teaching. Dover Publications, 2013. ISBN 0486498646
JANKELEVIČ, Jurij. Výměny poloh, BRNO: Janáčkova akademie múzických umění v Brně, 1992.
KOGAN, Grigorij Michajlovič. Před branou mistrovství: psychologické předpoklady úspěšnosti hudebníkovy práce. V Praze: Akademie múzických umění, 2012. Hudební pedagogika. ISBN 978-80-7331-227-5.
Hodnoticí metody a kritéria
Aktivní účast ve výuce, zkouška obsahující: 1/ ověření vědomostí studenta v oblasti vyučovacích postupů hry na housle a violu a 2/ ukázku práce s modelovým žákem, demonstrující zejména schopnost upozornit na nejaktuálnější nedostatky a cestu k jejich nápravě.
Absolvování pedagogické praxe student prokáže předložením potvrzení z příslušné školy, které bude podepsané vyučujícím, u kterého byla praxe vykonána, a vedením příslušné školy. Formuláře dokládající praxi studenti obdrží e-mailem od vyučujícího.
Další požadavky: docházka minimálně 80 %.
Poznámka
není
Rozvrh na zimní semestr 2022/2023:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2022/2023:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Strunné nástroje - Housle (Bc) od 2022/23 (volitelný předmět)
- Strunné nástroje - Viola (Bc) od 2022/23 (volitelný předmět)
- Strunné nástroje - Violoncello (Bc) od 2022/23 (volitelný předmět)
- Strunné nástroje - Kontrabas (Bc) od 2022/23 (volitelný předmět)
- Strunné nástroje - Harfa (Bc) od 2022/23 (volitelný předmět)
- Strunné nástroje - Kytara (Bc) od 2022/23 (volitelný předmět)
- Strunné nástroje - Housle (Mg) od 2022/23 (volitelný předmět)
- Strunné nástroje - Viola (Mg) od 2022/23 (volitelný předmět)
- Strunné nástroje - Violoncello (Mg) od 2022/23 (volitelný předmět)
- Strunné nástroje - Kontrabas (Mg) od 2022/23 (volitelný předmět)
- Strunné nástroje - Harfa (Mg) od 2022/23 (volitelný předmět)
- Strunné nástroje - Kytara (Mg) od 2022/23 (volitelný předmět)
- Komorní hra (Mg) - od 2022/23 (volitelný předmět)