Hra na flétnu 4
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
106FLET4 | zkouška | 9 | 2 hodiny CVIČENÍ týdně (45 minut), 204 až 249 hodin domácí příprava | česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Obsah
Cíl výuky:
Prioritou předmětu ve čtvrtém semestru je vytvářet profil vlastní osobnosti pomocí skladeb, které disponují možnostmi využití studentovy fantazie. Pedagog vede budoucího umělce k samostatnosti, realizaci vlastních hudebních představ a k obhajobě svých hudebních názorů. Veškerá problematika týkající se hry na flétnu by měla být vyřešena - technická dokonalost, tónová kultura, nasazení a intonace. Implementace vlastní osobnosti do interpretované hudby je cílem tohoto semestru.
Tematické okruhy:
- prohlubování instrumentálních dovedností získaných na středním stupni vzdělání
-systematická práce na vlastní umělecké tvorbě
-orientace v různých stylových obdobích
-rozvoj virtuózní techniky s ohledem na její adekvátní použití v konkrétních skladbách
-provedení ročníkového koncertu v rozsahu poloviny recitálu
Výsledky učení
- student si osvojil efektivní a odborně vhodnou techniku studia, nácviku a zkoušek.
- student má řemeslné dovednosti ve vztahu k reprezentativnímu repertoáru, různým stylům apod.
- student rozpozná, interpretuje, upravuje, realizuje a/nebo memoruje hudební materiál za pomoci notového zápisu a/nebo poslechem.
- uvědomuje si, reflektuje a rozvíjí vlastní styl učení se a k tomu potřebné dovednosti a strategie
- student umí hodnotit a popsat svou představu o barvě tónu, technické dokonalosti a stylové interpretaci.
- student je technicky a interpretačně zdatný a disponuje vlastním hudebním názorem.
- veřejné provedení náročnějšího a rozsáhlého repertoáru je na vysoké úrovni.
Předpoklady a další požadavky
Nejsou.
Literatura
Instrukce pro výběr skladeb, jejich nácvik a přednes upřesní vyučující s ohledem na individuální schopnosti a talent každého studenta.
Příklad repertoáru:
Etudy výběr:
TOMASZEWSKI, Feliks. výběr etud
JEANJEAN, Paul. Moderní etudy
KÖHLER, Ernesto.Virtuozní etudy Op. 75
PAGANINI, Nicolo. Caprices
FÜRSTENAU, Anton Bernhard. 24 Exercies Caprices et Preludes op. 125
BACH, Johann Sebastian. Sonáta A dur
TELEMANN, Georg Philipp. 12 Fantasien
NOVÁK, Jan. Preludio e fuga in Do
DOPPLER, Franz. Fantasie Pastorale Hongroise op. 26
BOZZA, Eugene. Agrestide pour Flute et Piano
BUSH, Alan. Three African Sketches
ANDERSEN, Joachim. Balada a tanec Sylfů
BORNE, François. Carmen fantasie
MOZART, Wolfgang Amadeus. Koncert G dur, D dur
BLODEK, Vilém. Koncert
REINECKE, Carl. Koncert op. 283
BENDA, František. Koncert e moll
Další studijní literatura bude upřesněna vyučujícím v průběhu semestru, a to na základě talentu, dovedností a profesního zájmu studenta, popř. specializace pedagoga.
Hodnoticí metody a kritéria
Aktivní účast na konzultacích, provedení ročníkového koncertu v rozsahu poloviny recitálu. V závěru semestru je hodnocený progres hráčských dovedností v komparaci s prvním ročníkem studia.
Další požadavky: docházka minimálně 90 %.
Poznámka
nejsou
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Dechové nástroje - Flétna (Bc) od 2022/23 (povinný předmět hlavní)