Hra na flétnu 5
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
106FLET5 | zápočet | 10 | 2 hodiny CVIČENÍ týdně (45 minut), 232 až 282 hodin domácí příprava | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Obsah
Cíl výuky:
V pátém semestru se veškerá práce se studentem soustředí na absolventský koncert a diplomovou práci. Na začátku semestru je vytyčen repertoár absolventského koncertu a vhodné téma diplomové práce, která je dále průběžně konzultována s vedoucím práce. Student je technicky suverénní, disponuje vlastním, originálním a přesvědčivým uměleckým přednesem a jsou na něj kladeny nejnáročnější požadavky v oblasti intonační dokonalosti a zvukové kultury. Repertoár v tomto semestru odráží již zájem studenta a stává se jeho vizitkou. Dále fixuje škálu různých interpretačních možností, nástrojových technik a rozvíjí zkušenosti specializovaných hudebních oblastí, např. historicky poučené interpretace, moderních technik atd.
Tematické okruhy:
- systematická práce na vlastní umělecké tvorbě
- orientace v různých stylových obdobích
- rozvoj virtuózní techniky s ohledem na její adekvátní použití v konkrétních skladbách
- příprava bakalářského koncertu
- příprava bakalářské písemné práce
Výsledky učení
- student si osvojil efektivní a odborně vhodnou techniku studia, nácviku a zkoušek.
- student má řemeslné dovednosti ve vztahu k reprezentativnímu repertoáru, různým stylům apod.
- student rozpozná, interpretuje, upravuje, realizuje a/nebo memoruje hudební materiál za pomoci notového zápisu a/nebo poslechem
- student vykazuje pokročilou míru samostatnosti při nácviku studovaných skladeb; je schopen analyzovat technické a interpretační problémy
- identifikuje celou řadu uměleckých kontextů a prostředí a odpovídajícím způsobem na ně reaguje
- student je vybaven technickou suverenitou a interpretační vyspělostí, díky které zvládá veřejně reprodukovat náročný, rozsáhlý a stylově různorodý repertoár.
- student je připraven ke vstupu do hudební profese, či navazujícího magisterského studia.
Předpoklady a další požadavky
Nejsou.
Literatura
Instrukce pro výběr skladeb, jejich nácvik a přednes upřesní vyučující s ohledem na individuální schopnosti a talent každého studenta.
Příklad repertoáru:
BACH, Johann Sebastian. Partita a moll, sonáty – výběr
TELEMANN, Georg Philipp. 12 Fantasien
MIGOT, Georges. Suite de trois pieces
CASELLA, Alfredo. Siciliane et Bourlesque
MATYS, Jiří. Variační monology pro flétnu sólo
ŠESTÁK, Zdeněk. Tre metamorfosi per flauto
HINDEMITH, Paul. Acht Stücke für Flöte allein
MARTINŮ, Bohuslav. Sonáta
MESSIANEN, Olivier. Le Merle Noir
POULENC, Francis. Sonáta
ROY, Alphonse. Divertissement pour Flute et Piano
MOZART, Wolfgang Amadeus. Koncert G dur, D dur, Divertimento D dur
PERGOLESI, Giovanni Battista. Koncert G dur
IBERT, Jacques. Koncert
NIELSEN, Carl. Koncert
Další studijní literatura bude upřesněna vyučujícím v průběhu semestru, a to na základě talentu, dovedností a profesního zájmu studenta, popř. specializace pedagoga.
Hodnoticí metody a kritéria
Podmínky pro udělení zápočtu: aktivní účast na konzultacích, přehrávka předem zadaných skladeb.
Další požadavky: docházka minimálně 90 %.
Poznámka
nejsou
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Dechové nástroje - Flétna (Bc) od 2022/23 (povinný předmět hlavní)