Hra na lesní roh 6
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
106LER6 | zápočet | 11 | 2 hodiny CVIČENÍ týdně (45 minut), 254 až 309 hodin domácí příprava | česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Obsah
Cíl výuky:
Šestý semestr vede budoucího umělce k samostatnosti, přesvědčivému uměleckému přednesu, realizacím vlastních představ a obhájení svých myšlenek. Student je vybaven technicky, tónovou kulturou a interpretačními schopnostmi tak, aby obstál v mezinárodní konkurenci jako sólový, či komorní hráč, nebo hráč v orchestru. Poslední semestr bakalářského studia je již zcela v režii absolventského koncertu a dokončení písemné diplomové práce. Etudy jsou vybrány tak, aby umožnily nastudovat zvolený program absolventského koncertu. Veškerá pozornost je směřována na provedení a preciznost skladeb, které jsou zařazeny do dramaturgie koncertu, ale také na kompozice, které nebyly v průběhu studia dostatečně procvičeny.
Tematické okruhy:
- systematická práce na vlastní umělecké tvorbě
- orientace v různých stylových obdobích
- rozvoj virtuózní techniky s ohledem na její adekvátní použití v konkrétních skladbách
- provedení bakalářského koncertu
- dokončení bakalářské písemné práce
Výsledky učení
- student si osvojil efektivní a odborně vhodnou techniku studia, nácviku a zkoušek
- student má řemeslné dovednosti ve vztahu k reprezentativnímu repertoáru, různým stylům apod.
- student rozpozná, interpretuje, upravuje, realizuje a/nebo memoruje hudební materiál za pomoci notového zápisu a/nebo poslechem
- student vykazuje pokročilou míru samostatnosti při nácviku studovaných skladeb; je schopen analyzovat technické a interpretační problémy
- identifikuje celou řadu uměleckých kontextů a prostředí a odpovídajícím způsobem na ně reaguje
- student je vybaven technickou suverenitou a interpretační vyspělostí, díky které zvládá veřejně reprodukovat náročný, rozsáhlý a stylově různorodý repertoár.
- student je připraven ke vstupu do hudební profese, či navazujícího magisterského studia.
Předpoklady a další požadavky
nejsou
Literatura
Instrukce pro výběr skladeb, jejich nácvik a přednes upřesní vyučující s ohledem na individuální schopnosti a talent každého studenta.
Příklad repertoáru:
Etudy:
např. Maxime-Alphonse, A. Koprasch, P. M. Dubois, M. Bitsch, E. Bozza, J. F. Gallay, J. S. Bach (suity pro vcl), A. Belloli, E. Kaucký, Z. Divoký ad.
Koncerty:
např. G. Ph. Telemann, Ch. Foerster, J. J. Quantz, F. X. Pokorný, W. A. Mozart, F. A. Rossler - Rosetti, J. V. Stich - Punto, J. Haydn, F. Strauss, R. Strauss, R. Gliere, P. Hindemith, O. Schoeck ad.
Literatura ostatních forem:
L. van Beethoven, L. F. Dauprat, W. A. Mozart, J. B. Duvernoy, C. M. von Weber, R. Schumann, P. Dukas, P. Kofroň, E. Hlobil, J. Francaix, P. Hindemith, A. Downes, P. Seabourne ad.
Další studijní literatura bude upřesněna vyučujícím v průběhu semestru, a to na základě talentu, dovedností a profesního zájmu studenta, popř. specializace pedagoga.
Hodnoticí metody a kritéria
Podmínky pro udělení zápočtu: aktivní účast během cvičení, aktivní přístup v domácí přípravě, obecný zájem o obor i všeobecné dění v něm, provedení bakalářského koncertu.
Další požadavky: docházka minimálně 90 %.
Poznámka
nejsou
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Dechové nástroje - Lesní roh (Bc) od 2022/23 (povinný předmět hlavní)