Orchestrální party a sóla fagotu 5
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
106PFG5 | zápočet | 1 | 1 hodiny CVIČENÍ týdně (45 minut), 16 až 21 hodin domácí příprava | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Obsah
Cíl výuky:
Studijní program předmětu Orchestrální party a sóla pro fagot 5 je zaměřený na procvičení partů světové symfonické a operní tvorby. Zaměřuje se zejména na sóla ruských skladatelů, v jejichž orchestrální tvorbě je fagot vysoce frekventovaný, např. N. Rimskij - Korsakov, P. I. Čajkovskij, D. Šostakovič, S. Prokofjev. Prakticky jsou vyřešeny technické nároky na hráčovu prstovou techniku a psychická příprava na konkrétní sólo v průběhu reprodukce dané symfonie či opery. Vyučující se studentem individuálně řeší návod k praktické psychologicky - interpretační přípravě stěžejních fagotových sól. Stále se studují orchestrální party, které souvisejí v daném semestru s předmětem Hra v orchestru.
Tematické okruhy:
-orchestrální party a sóla vybraná z děl N. Rimského - Korsakova, P. I. Čajkovského, D. Šostakoviče a S. Prokofjeva, ale také B. Bartóka, C. Debussyho, S. Rachmaninova či E. Elgara.
Výsledky učení
- student si osvojil efektivní a odborně vhodnou techniku studia, nácviku a zkoušek
- student má řemeslné dovednosti ve vztahu k reprezentativnímu repertoáru, různým stylům apod.
- student rozpozná, interpretuje, upravuje, realizuje a/nebo memoruje hudební materiál za pomoci notového zápisu a/nebo poslechem
- student vykazuje pokročilou míru samostatnosti při nácviku studovaných skladeb a je schopen analyzovat technické a interpretační problémy
- identifikuje celou řadu uměleckých kontextů a prostředí a odpovídajícím způsobem na ně reaguje
Předpoklady a další požadavky
nejsou
Literatura
Instrukce pro výběr skladeb, jejich nácvik a přednes upřesní vyučující s ohledem na individuální schopnosti a talent každého studenta.
Příklad repertoáru:
HERMAN, František. Orchestrální studie pro fagot 1, (A-K), Orchestrální studie pro fagot 2, (M-W).
BARTÓK, Béla. Koncert pro orchestr, Taneční suita
ČAJKOVSKIJ, Iljič Petr. Romeo a Julie, Symfonie No. 4 f moll, Symfonie No. 5 e moll, Symfonie No. 6 h moll Patetická
DEBUSSY, Claude. Iberia
PROKOFJEV, Sergej. Péťa a vlk
KORSAKOV, Nikolaj Rimskij. Šeherezáda
ŠOSTAKOVIČ, Dmitrij. Symfonie No. 5 d moll, Symfonie No. 9 Es dur, Symfonie No. 10 e moll
Další literatura bude upřesněna vyučujícím v průběhu semestru s ohledem na talent a individuální dovednosti studenta a v souladu s aktuálním repertoárem předmětu Hra v orchestru 5.
Hodnoticí metody a kritéria
Podmínky pro udělení zápočtu: aktivní účast v hodinách, povinná účast ve školním orchestru – AKS.
Další požadavky: docházka minimálně 90 %, přehrávka zadaných orchestrálních partů.
Webová stránka předmětu
http://www.hamu.cz/katedry/katedra-dechovych-nastroju
Poznámka
nejsou
Rozvrh na zimní semestr 2022/2023:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2022/2023:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Dechové nástroje - Fagot (Bc) od 2022/23 (povinný předmět)
- Obor Fagot (Bc) (povinný předmět hlavní)