Orchestrální party a sóla lesního rohu 4
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
106PLR4 | zkouška | 1 | 1 hodiny CVIČENÍ týdně (45 minut), 15 až 20 hodin domácí příprava | česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Jana ŠVADLENKOVÁ, Jan VOBOŘIL, Ondřej VRABEC
Obsah
Cíl výuky:
Předmět Orchestrální party a sóla lesního rohu bezprostředně souvisí s předmětem Hra v orchestru. Jeho cílem je individuální příprava hornových partů především po stránce technické a intonační, rozvíjení pohotové orientace při hře z listu. Svým zaměřením rozšiřuje spektrum studentových znalostí a dovedností o ty, které podmiňují jeho případné budoucí uplatnění v profesi sólisty a orchestrálního hráče. Důraz je kladen na flexibilitu technického zvládnutí skladeb v co nejkratším čase a ovládnutí způsobu hry v symfonickém orchestru, nástrojové a interpretační zvládnutí skladeb orchestrálního repertoáru. V určeném časovém úseku se rozvíjí technika a kvalita přednesu hry, přispívající ke kvalitní prezentaci studenta v předmětu Hra v orchestru.
Tematické okruhy:
-vybrané orchestrální party a sóla lesního rohu s přihlédnutím k dosažené technické úrovni studenta a provozní potřebě.
Výsledky učení
- student si osvojil efektivní a odborně vhodnou techniku studia, nácviku a zkoušek.
- student má řemeslné dovednosti ve vztahu k reprezentativnímu repertoáru, různým stylům apod.
- student rozpozná, interpretuje, upravuje, realizuje a/nebo memoruje hudební materiál za pomoci notového zápisu a/nebo poslechem.
- uvědomuje si, reflektuje a rozvíjí vlastní styl učení se a k tomu potřebné dovednosti a strategie
Předpoklady a další požadavky
nejsou
Literatura
Instrukce pro výběr skladeb, jejich nácvik a přednes upřesní vyučující s ohledem na individuální schopnosti a talent každého studenta.
Příklad repertoáru:
Vybrané party děl období:
- baroka (především J. S. Bach, G. F. Händel, P. Rameau ad.)
- klasicismu (především W. A. Mozart, J. Haydn, L. van Beethoven ad.)
- raného romantismu (především C. M. von Weber, R. Schumann, F. Mendelssohn Bartholdy)
- klasicko-romantické syntézy (především A. Dvořák, J. Brahms, P. I. Čajkovskij ad.)
- pozdního romantismu (především R. Strauss, G. Mahler, A. Bruckner, L. Janáček)
- 20. století i stěžejních děl soudobých (především I. Stravinski, P. Hindemith, B. Bartók ad.)
Další literatura bude upřesněna vyučujícím v průběhu semestru s ohledem na talent a individuální dovednosti studenta a v souladu s aktuálním repertoárem předmětu Hra v orchestru 4.
Hodnoticí metody a kritéria
Docházka minimálně 80 %, aktivní přístup v domácí přípravě, orientace v celých orchestrálních partech, nikoli jen v několikataktových výsecích nejpodstatnějších sól ve sbírkových knihách. Přehrávka vybraných orchestrálních partů před komisí katedry.
Webová stránka předmětu
http://www.hamu.cz/katedry/katedra-dechovych-nastroju
Poznámka
nejsou
Rozvrh na zimní semestr 2022/2023:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2022/2023:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Dechové nástroje - Lesní roh (Bc) od 2022/23 (povinný předmět)
- Obor Lesní roh (Bc) (povinný předmět hlavní)