Hra na pozoun 3

Zobrazit rozvrh

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
106PO3 zápočet 8 2 hodiny výuky týdně (45 minut), 182 až 222 hodin domácí příprava česky zimní

Garant předmětu

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Lukáš MOŤKA, Stanislav PENK

Obsah

Předmět je zaměřen na maximální rozvoj technické vyspělosti studenta. Na počátku proběhne jakási inventura výchozí dispozice a flexibilní volbou technických etud (Ušák, Boutry, Buonomo, Pichereau, Bitsch, Blaževič) se tato schopnost dále velice intenzivně rozvíjí. Zde také zcela jistě musí být zopakována hra násobným staccatem, dvojitým i trojitým a to ve velmi rychlých tempech (Ušák, Clarke, Klainhammer). Z přednesové literatury se zaměříme na současné skladby pro sólový pozoun (Bulis, Riedelbauch, Cage, Henze, Hidas, Lang, Berio, Crespo).

Výsledky učení

1.Komplexní rozvoj techniky studium technicky velmi náročných etud.

2.Studium etud rozvíjejících hru násobným staccatem.

3.Denní práce na rozšíření rozsahu nástroje.

4.Kombinace kantabilního repertoáru, technicky virtuózního přednesu a progresivní soudobé skladby pro pozoun sólo.

Předpoklady a další požadavky

Nástrojová vybavenost na úrovni odpovídající ročníku studia a profilu studenta.

Literatura

J. Ušák:25 etud

R. Boutry:12 etudes

O.Buonomo:Etudes

C. Pichereau:Special legato

M. Bitsch:15 Etudes

V.Blaževič:26 Etudes

J. Ušák:Škola násobného staccata

H. Clarke:Technické studie

C. Gordon:Systematic Approach

E. Kleinhammer:Art of the Trombone Playing

J. Bulis:Soukromé poselství

V. Riedelbauch:Svlékání hadích kůží

S. Adler:Canto 2

I. Berlin:Trombone

D. Bourgeois:Coat de Bone

N. Cage:Music for ? Posaune

D. Fetter:Variations

W. Henze:Sonatine

I. Lang:Libero

V.Persichetti:Parable

L. Berio:Sequenza V.

A. Schnittke:Dialog

I.Xenakis:Keren

B. Childs:Sonata

E. Crespo:Improvisation No. 1

Hodnoticí metody a kritéria

Výkony studentů se hodnotí po všech stánkách interpretace. Předně je rozebrána skladba, kterou student hrál a jsou na ní demonstrována jednotlivá úskalí interpretace Hodnotí se, jak se student s těmito problémy vyrovnal. Není nepovšimnuta i úroveň konkrétní hry studenta na nástroj, jak po stránce technické, intonační, zvukové, dynamické ale i interpretační.

Webová stránka předmětu

http://www.hamu.cz/katedry/katedra-dechovych-nastroju

Poznámka

Pedagogové dbají na prostřídání jednotlivých komorních partů dle zápisu skladatele a na preferenci sólistické i doprovodné složky.

Rozvrh na zimní semestr 2022/2023:

Rozvrh zatím není připraven

Rozvrh na letní semestr 2022/2023:

Rozvrh zatím není připraven

Předmět je součástí následujících studijních plánů