Orchestrální party a sóla pozounu 6
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
106PPO6 | zkouška | 1 | 1 hodiny CVIČENÍ týdně (45 minut), 15 až 20 hodin domácí příprava | česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Obsah
Cíl výuky:
Předmět Orchestrální party a sóla pozounu bezprostředně souvisí s předmětem Hra v orchestru. Jeho cílem je individuální příprava pozounových partů především po stránce technické a intonační, rozvíjení pohotové orientace při hře z listu. Svým zaměřením rozšiřuje spektrum studentových znalostí a dovedností o ty, které podmiňují jeho případné budoucí uplatnění v profesi sólisty a orchestrálního hráče. Důraz je kladen na flexibilitu technického zvládnutí skladeb v co nejkratším čase a ovládnutí způsobu hry v symfonickém orchestru, nástrojové a interpretační zvládnutí skladeb orchestrálního repertoáru. V delším časovém úseku se rozvíjí technika a kvalita přednesu hry, přispívající ke kvalitní prezentaci studenta v předmětu Hra v orchestru.
Tematické okruhy:
- orchestrální party a sóla pozounu v dílech českých skladatelů
- partitury a orchestrální party děl barokní, klasické, romantické a moderní epochy
Výsledky učení
- student si osvojil efektivní a odborně vhodnou techniku studia, nácviku a zkoušek.
- student má řemeslné dovednosti ve vztahu k reprezentativnímu repertoáru, různým stylům apod.
- student rozpozná, interpretuje, upravuje, realizuje a/nebo memoruje hudební materiál za pomoci notového zápisu a/nebo poslechem
-student vykazuje pokročilou míru samostatnosti při nácviku studovaných skladeb; je schopen analyzovat technické a interpretační problémy
- identifikuje celou řadu uměleckých kontextů a prostředí a odpovídajícím způsobem na ně reaguje
Předpoklady a další požadavky
nejsou
Literatura
Instrukce pro výběr skladeb, jejich nácvik a přednes upřesní vyučující s ohledem na individuální schopnosti a talent každého studenta.
Příklad repertoáru:BEETHOVEN, Ludwig van. Symfonie č. 5, 6, 9
BERG, Alban. Tři orchestrální kusy, Wozzeck
BRAHMS, Johannes. Symfonie č. 1 – 4
BRUCKNER, Anton. Symfonie č. 4, 7, 8, 9
JANÁČEK, Leoš. Taras Bulba, Sinfonietta
KORSAKOV, Nikolaj. Šeherezáda
MAHLER, Gustav. Symfonie č. 2, 3
MOZART, Wolfgang Amadeus. Requiem
STRAUSS, Richard. Tak pravil Zarathustra, Život hrdinův, Alpská symfonie, Don Quichote
STRAVINSKY, Igor. Pulcinella, Petruška
RAVEL, Maurice. Bolero, L´enfant et les Sortiléges (Dítě a kouzla)
WAGNER, Richard. Tannhäuser, Lohengrin, Valkýra
Další literatura bude upřesněna vyučujícím v průběhu semestru s ohledem na talent a individuální dovednosti studenta a v souladu s aktuálním repertoárem předmětu Hra v orchestru 6.
Hodnoticí metody a kritéria
Docházka minimálně 80 %, aktivní přístup v domácí přípravě, orientace v celých orchestrálních partech, nikoli jen v několikataktových výsecích nejpodstatnějších sól ve sbírkových knihách. Přehrávka vybraných orchestrálních partů před komisí katedry.
Webová stránka předmětu
http://www.hamu.cz/katedry/katedra-dechovych-nastroju
Poznámka
nejsou
Rozvrh na zimní semestr 2022/2023:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2022/2023:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Dechové nástroje - Pozoun (Bc) od 2022/23 (povinný předmět)
- Obor Pozoun (Bc) (povinný předmět hlavní)