Hra na trubku 5
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
106TRUB5 | zápočet | 10 | 2 hodiny CVIČENÍ týdně (45 minut), 232 až 282 hodin domácí příprava | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Obsah
Cíl výuky:
V pátém semestru se veškerá práce se studentem soustředí na absolventský koncert a diplomovou práci. Na začátku semestru je vytyčen repertoár absolventského koncertu a vhodné téma diplomové práce, která je dále průběžně konzultována s vedoucím práce. Student je technicky suverénní, disponuje vlastním, originálním a přesvědčivým uměleckým přednesem a jsou na něj kladeny nejnáročnější požadavky v oblasti intonační dokonalosti a zvukové kultury. Repertoár v tomto semestru odráží již zájem studenta a stává se jeho vizitkou. Dále fixuje škálu různých interpretačních možností, nástrojových technik a rozvíjí zkušenosti specializovaných hudebních oblastí, např. historicky poučené interpretace, moderních technik atd.
Tematické okruhy:
- systematická práce na vlastní umělecké tvorbě
- orientace v různých stylových obdobích
- rozvoj virtuózní techniky s ohledem na její adekvátní použití v konkrétních skladbách
- příprava bakalářského koncertu
- příprava bakalářské písemné práce
Výsledky učení
- student si osvojil efektivní a odborně vhodnou techniku studia, nácviku a zkoušek.
- student má řemeslné dovednosti ve vztahu k reprezentativnímu repertoáru, různým stylům apod.
- student rozpozná, interpretuje, upravuje, realizuje a/nebo memoruje hudební materiál za pomoci notového zápisu a/nebo poslechem
- student vykazuje pokročilou míru samostatnosti při nácviku studovaných skladeb; je schopen analyzovat technické a interpretační problémy
- identifikuje celou řadu uměleckých kontextů a prostředí a odpovídajícím způsobem na ně reaguje
- student je vybaven technickou suverenitou a interpretační vyspělostí, díky které zvládá veřejně reprodukovat náročný, rozsáhlý a stylově různorodý repertoár.
- student je připraven ke vstupu do hudební profese, či navazujícího magisterského studia.
Předpoklady a další požadavky
nejsou
Literatura
Instrukce pro výběr skladeb, jejich nácvik a přednes upřesní vyučující s ohledem na individuální schopnosti a talent každého studenta.
Příklad repertoáru:
Etudy:
SMITH, Walter M. Top tones for the trumpeter: 30 modern etudes. New York Fischer, 1936, ISBN 0-8258-2623-3.
ARBAN, Jean-Baptiste. Kompletní škola pro trubku – 14 etud
CAFFARELLI, Reginaldo. 16 etud
SABARICH, Raymond. 10 etud
CHARLIER, Théo. Etudes
Přednesové skladby:
povinné:
MARTINŮ, Bohuslav. Sonatina
HAYDN, Joseph. Koncert Es dur
TROJAN, Václav. Concertino
BÖHME, Oskar. Koncert f moll
doporučené:
HUMMEL, Jan Nepomuk. Koncert Es dur
ARUTIUNIAN, Alexander. Concerto
BRANDT, Willy. Koncertní kus č. 1 f moll, č. 2 Es dur
TOMASI, Henri. Koncert
NERUDA, Jan Křtitel Jiří. Koncert Es dur
HINDEMITH, Paul. Sonáta
VIVALDI, Antonio. Koncert C dur pro dvě trubky
TARTINI, Giuseppe. Koncert D dur
TELEMANN, Georg Philipp. Koncert D dur
Skladby pro trubku sólo:
VIZZUTTI, Allen. Cascades
PLOG, Anthony. Postcards
FRIEDEMAN, Stanely. Solus
Další studijní literatura bude upřesněna vyučujícím v průběhu semestru, a to na základě
talentu, dovedností a profesního zájmu studenta, popř. specializace pedagoga.
Hodnoticí metody a kritéria
Podmínky pro udělení zápočtu: aktivní účast během cvičení, přehrávka předem zadaných skladeb.
Další požadavky: docházka minimálně 90 %
Poznámka
nejsou
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Dechové nástroje - Trubka (Bc) od 2022/23 (povinný předmět hlavní)