Metodika klasického tance 2
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
107MEK2 | zkouška | 4 | česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Obsah
Výukový program všech cvičení počítá s výukou pedagogických principů rozvoje žádaných fyzických dispozic, přesně dávkovaným režimem zátěže, systémem stereotypního opakování, maximální psychickou koncentrací a pochopení látky u budoucích tanečníků. Posluchači se učí detailní a efektivní explikaci každého prvku a jak zabránit chybám v jeho provedení. Ve struktuře hodiny navazují na předchozí semestr, který doplňují především o prvky allegra a cvičení sur les pointes.
Výsledky učení
Navazuje na studium předchozího ročníku. Završení základního (začátečního) stupně etapy výuky klasického tance (v návaznosti na Metodiku klasického tance 1). Pokročilý metodický rozbor, výklad a zadání nejen jednotlivých prvků, ale příkladu stavby celé učební a výukové lekce. Princip spojení každé výukové vazby s rozvojem žádaných fyzických dispozic. Stanovení režimu zátěže, systému stereotypního opakování s maximální psychickou koncentrací a kázní.
Předpoklady a další požadavky
Navazuje na studium předchozího ročníku. Praktické vedení a tvorba příkladných lekcí klasického tance. Systematické a promyšlené série cvičení, pravidla systému vedení hodiny v kontextu s celým školním rokem, sled, frekvence opakování a stavba kombinací do podoby lekce jako celku, s pevně stanoveným pořádkem návaznosti jednoho cvičení za druhým.
Literatura
Vaganovová A.: Základy klasického tance, 1981
Tarasov N. I.: Klasický tanec, 1983
Kostrovická V. ? Pisarev A.: Klasický tanec, 1968
Kostrovická V.: 100 hodin klasického tance, 1981
W. Warrenová W.: Klasická baletní technika,1989
Messerer A.: Lekce klasického tance
Janeček V.: Metodika klasického tance v uměl. škole (Cecchettiho metoda), 1993
Beaumont - Idzikovský: A Manual of the Theory and Practice of Classical Theatrical
Dancing - Cecchetti method, 1940
Lifar S.: Traité de Danse Academique, 1952
Schorer S.: Balanchine Technique, 2000
Kensley L., Sinclair J.: A Dictionary of Ballet Terms, 1977
Ždychincová. V. ? Pásková O.: Metodické poznámky ke klasickému tanci I. a II., 1978
Bazarovová.N., Mejová V.: Abeceda klasického tance, 1980
Morgan V.: Ballet CD-ROM, 1996
Ballanchine Essays
Hodnoticí metody a kritéria
Kredity jsou uděleny na základě:
aktivity na cvičeních, seminářích
vypracování semestrální práce
Během semestru se vyžaduje samostatná četba a aktivní účast v diskusích na seminářích, která je podmínkou k účasti na zkoušce. Zkouška písemná a ústní. Celkové hodnocení se skládá ze 60% z hodnocení aktivity na seminářích, 20% z písemné části zkoušky a 20% z ústní části zkoušky.
Podmínky úspěšného ukončení předmětu: aktivní účast na seminářích, zpracování a prezentace seminární práce.
Poznámka
nejsou
Rozvrh na zimní semestr 2022/2023:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2022/2023:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
|
|
---|---|
Po |
|
Út |
|
St |
|
Čt |
|
Pá |
|
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
Út | 17:45–19:15 | Tereza KRUPIČKOVÁ | černý sál Hartigovský palác |
paralelka 1 |
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Obor Pedagogika tance (Bc) (povinný předmět hlavní)
- Obor Pedagogika tance (Bc) - klasický tanec (povinný předmět hlavní)