Pedagogický seminář klasického tance 6
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
107PSK6 | zápočet | 3 | 1 hodiny výuky týdně (45 minut), 65 až 80 hodin domácí příprava | česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Obsah
Pedagogický seminář slouží především k samostatné pedagogické praxi, tak aby studenti uplatnili získané znalosti z hodin metodiky a techniky klasického tance.
Společné setkání a konfrontace studentů různých ročníků umožňuje uchopit a zpracovat zadané téma z pohledu různého stupně výuky. Studenti nižších ročníků jsou nuceni reagovat a rozebírat práci svých starších kolegů a naopak. Takto koncipovaná práce umožňuje chápat a aplikovat v praxi celou škálu prvků, vazeb, kombinací v technice klasického tance, rozvíjí kreativitu a schopnost pedagogického vnímání.
Důležitou součástí pedagogických seminářů jsou příležitostná pozvání tuzemských i zahraničních pedagogů (závisí především na finanční situaci).
Studenti mají možnost poznávat způsob práce jiných pedagogických osobností, seznamovat se s různými styly výuky, objevují nové možnosti v přístupu k pochopení problematiky výuky klasického tance.
V rámci diskuse dochází k analýze získaných poznatků.
Výsledky učení
Cílem předmětu je praktický rozvoj samostatné pedagogické práce, tzn. schopnosti zadat a vést hodinu v rámci zadání, schopnost komunikace s korepetitorem, schopnost analýzy vlastní práce i práce svých kolegů.
Předpoklady a další požadavky
Praktické i teoretické znalosti techniky klasického tance. Základní schopnost pedagogické práce na základě získaných zkušeností z metodiky klasického tance.
Literatura
V. Kostrovická - A. Pisarev: Klasický tanec, 1976 Leningrad; V. Kostrovická: 100 hodin klasického tance, 1972 Leningrad; N.I. Tarasov: Klasický tanec, 1983 Praha; A. Messerer: Lekce klasického tance, 1967 Moskva; W.Warren: Classical Ballet Technique, 1989 Florida; S. Schorer: Balanchine Technique, 1999 New York; S. Lifar: Traité de Danse Academique; C.W.Beaumont: Theory and Practice of Theatrical Dancing (Cecchetti Method), 1932 Londýn.
Hodnoticí metody a kritéria
Kredity jsou uděleny na základě:
aktivity na seminářích
schopnosti samostatné pedagogické činnosti, kreativity
prezentace
Zkouška praktická.
Celkové hodnocení: 30% aktivita 30% pedagogické schopnosti 30% prezentace 10% zkouška
Webová stránka předmětu
Poznámka
nejsou
Rozvrh na zimní semestr 2022/2023:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2022/2023:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Dance Pedagogy (MA) - Methods of Classical Ballet Technique (volitelný předmět)
- Dance Pedagogy (MA) - Methods of Modern and Contemporary Dance from 2022/23 (volitelný předmět)
- Dance Pedagogy (MA) - Methods of Folk Dance (volitelný předmět)
- Pedagogika tance (Mg) - Klasický tanec od 2022/23 (volitelný předmět)
- Pedagogika tance (Mg) - Moderní a současný tanec od 2022/23 (volitelný předmět)
- Pedagogika tance (Mg) - Lidový tanec od 2022/23 (volitelný předmět)
- Obor Pedagogika tance (Mg) (povinně volitelný předmět, volitelný předmět)
- Obor Pedagogika tance (Mg) - klasický tanec (povinný předmět s možností opakovaného zapsání, volitelný předmět)
- Obor Pedagogika tance (Mg) - současný tanec (volitelný předmět)
- Obor Pedagogika tance (Mg) - lidový tanec (volitelný předmět)