Repertoár klasického tance 1
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
107RK1 | zápočet | 2 | 2 hodiny výuky týdně (45 minut), 32 až 42 hodin domácí příprava | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Obsah
Mezi běžné scénické prvky řadíme některé prvky z klasické taneční techniky, např.: chůze, běh, polonéza, pas polka, pas balancé, pas de basque (scénická forma), temps levé v 1., 2., a 3. arabesque, pas chassé a pas glissade. Kromě toho učíme práci s prostorem a rozvíjíme hudební cítění. Seznamujeme s principem spolupráce s profesionálními soubory.
Pedagogové si osvojují schopnost tvorby drobných choreografických kompozicí v duchu rozvoje tanečnosti, partnerského vnímání a hudebního cítění.
Později přistupuje pedagog k nastudování jednoduchých tanečních bloků z repertoáru a musí si osvojit schopnost přiměřeného zásahu a schopnosti efektivně upravit původní choreografickou předlohu vzhledem ke stupni náročnosti, individuálních dispozic vyučovaných žáků a množství žáků v dané lekci. Z doporučeného repertoáru volí variace, které jsou vyučované v učebních osnovách na Taneční konzervatoři, např.: valčík z 1. jednání Spící krasavice (part dětí) ? podle Petipovy choreografie, pas de trois z Louskáčka (Vajnonenova verze), pas de quatre labutí z Labutího jezera nebo adagio z Paquity (sbor) podle Petipovy choreografie.
Výsledky učení
Cílem výuky je seznámit studenty s vybranými choreografickými kompozicemi vytvořenými na základě techniky klasického tance. Jedná se o kompozice z tradičních romantických a postromantických baletů i z děl choreografů 20. století. Prostřednictvím praktického tanečního osvojení dané kompozice student pronikne hlouběji do logiky choreografického myšlení v daném tanečním pohybovém kódu.
Předpoklady a další požadavky
Předmět předpokládá dobrou praktickou znalost klasického tance na rozvinuté úrovni.
Literatura
Vaganovová A.: Základy klasického tance, 1981;Tarasov N. I.: Klasický tanec, 1983; Kostrovická V. , Pisarev A.: Klasický tanec, 1968; Kostrovická V.: 100 hodin klasického tance, 1981; W. Warrenová W.: Klasická baletní technika,1989; Janeček V.: Tělo a tanec, 1997; Lifar S.: Traité de Danse Academique, 1952; Kensley L., Sinclair J.: A Dictionary of Ballet Terms, 1977 ; Bazarovová.N., Mejová V.: Abeceda klasického tance, 1980; Video záznamy vybraných choreografických děl, např.: Balanchine Essays.
Hodnoticí metody a kritéria
Aktivita při cvičeních.
Poznámka
Nejsou.
Rozvrh na zimní semestr 2022/2023:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
|
|
---|---|
Po |
|
Út |
|
St |
|
Čt |
|
Pá |
|
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
St | 09:00–10:30 | Adéla POLLERTOVÁ | sál č.1 baletní akademie Dům Černá Labuť - Na Poříčí 25, 110 00 Praha 1 |
paralelka 1 |
Rozvrh na letní semestr 2022/2023:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Dance Pedagogy (MA) - Methods of Classical Ballet Technique (volitelný předmět)
- Dance Pedagogy (MA) - Methods of Modern and Contemporary Dance from 2022/23 (volitelný předmět)
- Dance Pedagogy (MA) - Methods of Folk Dance (volitelný předmět)
- Pedagogika tance (Mg) - Klasický tanec od 2022/23 (volitelný předmět)
- Pedagogika tance (Mg) - Moderní a současný tanec od 2022/23 (volitelný předmět)
- Pedagogika tance (Mg) - Lidový tanec od 2022/23 (volitelný předmět)
- Obor Pedagogika tance (Mg) (povinně volitelný předmět, volitelný předmět)
- Obor Pedagogika tance (Mg) - klasický tanec (povinný předmět s možností opakovaného zapsání, volitelný předmět)
- Obor Pedagogika tance (Mg) - současný tanec (volitelný předmět)
- Obor Pedagogika tance (Mg) - lidový tanec (volitelný předmět)