Fundraising
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
110FUN | zkouška | 2 | 1 hodiny PŘEDNÁŠEK týdně (45 minut), 1 hodiny SEMINÁŘŮ týdně (45 minut), 32 až 42 hodin domácí příprava | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Obsah
Cíl výuky:
Student během výuky získá základní teoretické vědomosti z oblasti grantového a negrantového fundraisingu, seznámí se se základní terminologií a prakticky ověří své dovednosti v oblasti fundraisingu kulturních projektů.
Tematické okruhy:
- Úvod do problematiky, vymezení základních pojmů (fundraising, marketing, sponzoring, mecenáš, filantrop, sponzor, veřejné zdroje, soukromá sféra, neziskový sektor)
- Hlavní skupiny dárců
- Nadace a nadační fondy
- Dar, sponzorský příspěvek, barter – typy smluv, daňové zvýhodnění
- SWOT analýza
- Marketing, sponzoring, PR
- Dotační a grantové programy v ČR
- Stručný přehled finančních zdrojů EU
Výsledky učení
Student získá základní znalosti z oblasti fundraisingu, přehled o neziskové sféře a možnostech získání finanční a nefinanční podpory pro kulturní projekty. V rámci předmětu získá základní schopnost představit svůj projekt a formulovat žádost o jeho podporu.
Předpoklady a další požadavky
nejsou
Literatura
Povinná literatura:
BERANOVÁ, Veronika et al. Podpora kultury z Evropské unie do roku 2020. Praha: Institut umění - Divadelní ústav, 2016. ISBN 978-80-7008-370-3.
BOUKAL, Petr a kol. Profesionální fundraising pro neziskové organizace. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4487-2.
BŘEZINA, Aleš et al. Významné české skladatelské instituce: jejich historie, poslání a projekty v letech 2015-2019 = Significant institutions of Czech composers: their history, mission and projects for the years 2015-2019. Praha: Institut Bohuslava Martinů, 2015. ISBN 978-80-906098-3-9.
Guide to Funding Opportunities for the International Mobility of Artists and Culture Professionals [online]. Prague: On the move, 2017. [cit. 2020-02-19]. Dostupné z: http://www.czechmobility.info/mobility-funding-guide-cz-2018.pdf.
JOHNOVÁ, Radka. Marketing kulturního dědictví a umění. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2724-0.
KAISER, Michael M. Strategické plánování v umění. Praha: Divadelní ústav, 2009. ISBN 978-80-7008-236-2.
LEDVINOVÁ, Jana. Fundraising pro kulturní instituce, Manuál pro výuku. Praha: České centrum fundraisingu, 2010.
LEDVINOVÁ, Jana. Profesionální fundraising. Praha: NAMU, 2013. ISBN 978-80-7331-294-7.
Weby:
www.neziskovky.cz
www.fundraising.cz
www.norskefondy.cz
www.donorsforum.cz
www.visegradfund.org
www.fondbudoucnosti.cz
www.eeagrants.cz
Doporučená literatura:
Bude upřesněna vyučujícím v průběhu semestru.
Hodnoticí metody a kritéria
Ověření studijních výsledků probíhá formou písemného ověření základních znalostí z oblasti, prezentací hypotetického či reálného uměleckého projektu studenta a zpracováním jednoduché grantové žádosti s tímto projektem související.
Minimální docházka je 60 %.
Poznámka
není
Rozvrh na zimní semestr 2022/2023:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
|
|
---|---|
Po |
|
Út |
|
St |
|
Čt |
|
Pá |
|
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
St | 13:40–15:10 | Ingeborg RADOK ŽÁDNÁ | Učebna 4024 (HAMU-Tržiště 18) Tržiště 18, Praha 1 |
přednášková par. 1 |
Rozvrh na letní semestr 2022/2023:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Hudební teorie (Mg) - Hudebně-vydavatelská činnost - od 2021/22 (povinný předmět s možností opakovaného zapsání)