Marketing 1

Zobrazit rozvrh

Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky Semestr
110M1 zápočet 2 1 hodiny SEMINÁŘŮ týdně (45 minut), 1 hodiny PŘEDNÁŠEK týdně (45 minut), 32 až 42 hodin domácí příprava česky zimní

Garant předmětu

Jiří ŠTILEC, Marek ŠULC

Jméno vyučujícího (jména vyučujících)

Roman BĚLOR, Jiří ŠTILEC, Marek ŠULC

Obsah

Cíl výuky:

Cílem výuky je seznámit posluchače se základy marketingu v obecné podobě i v aplikovaných formách marketingu v oblasti umělecké / hudební produkce a hudebního provozu. Studenti se seznámí s historickým vývojem této oblasti i se základními marketingovými nástroji a naučí se je používat nejen teoreticky, ale i v praxi, zejména v oblasti hudební a umělecké produkce. Součástí výuky je i analýza některých základních teoretických prací z této oblasti a podrobné písemné vypracování marketingové strategie firmy, instituce nebo projektu.

Tematické okruhy:

1.Co je marketing a jaký je jeho historický vývoj a význam

  1. Jaké instrumenty lze v marketingu využít a jaký mají vliv na úspěšnost produktu
  2. Hlavní rozdíly marketingu v soukromé, veřejné a občanské sféře
  3. Rozdíly marketingových strategií mezi jednotlivými státy EU a USA
  4. Marketingový mix – jeho rozbor, možnosti využití a problémy

Výsledky učení

Studenti se seznámí s historií marketingu a nejdůležitějšími osobnostmi této disciplíny. Budou jim zřejmé základní nástroje marketingu, ať už ve formě přípravné, realizační a kontrolní fáze nebo v komplexu tohoto přístupu. Dokáží přesně formulovat prvky marketingového mixu, ať už v klasické podobě 4(5) P nebo ve formě tzv. totálního marketingového mixu. V závěru semestru budou schopni vypracovat a zdůvodnit podrobnou marketingovou strategii vybrané organizace, instituce nebo projektu s důrazem na hodnotu daného produktu i schopnost generovat zisk nebo vysoké procento soběstačnosti. To vše se zaměřením na oblast umění a zejména hudebního provozu se všemi specifiky této oblasti.

Předpoklady a další požadavky

nejsou

Literatura

Povinná literatura:

KOTLER Philip, WONG Veronica, SAUNDERS John, ARMSTRONG Gary. Moderní marketing. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1545-2.

KOTLER, Philip, KELLER, Kevin Lane. Mezinárodní marketingový management. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-13.

ROŠICKÝ, Stanislav. Základy marketingu. Hradec Králové: Gaudeamus, 2002. ISBN 80-7041-772-2.

VYSEKALOVÁ, Jitka, MIKEŠ, Jiří. Reklama - jak dělat reklamu. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-2001-2.

Doporučená literatura:

ALSBURY, Alison a JAY, Ros. Marketing: to nejlepší z praxe. Vyd. 1. Praha: Computer Press, 2002. ISBN 80-7226-617-9.

BAJČAN, Roman. Techniky public relations aneb Jak pracovat s médii. Praha: Management Press, 2003. ISBN 80-7261-096-1.

BERNDT, Ralph, FANTAPIÉ ALTOBELLI, Claudia a SANDER, Matthias. Mezinárodní marketingový management: [globalizace a světové trhy, marketingové plánování a controlling, potenciál a lidské zdroje]. Brno: Computer Press, 2007. ISBN 978-80-251-1641-8.

BOUČKOVÁ, Jana a kol. Marketing. 1. vydání. Praha: C.H. Beck, 2003. ISBN 80-7179-577-1.

BUREŠ, Ivan. Ofenzivní marketing aneb Jak zaútočit na konkurenci. Praha: Management Press, 2002. ISBN 80-7261-060-0.

FORET, Miroslav. Marketing pro začátečníky. Brno: Computer Press, 2008. ISBN 978-80-251-1942-6.

HANNAGAN, Tim, J. Marketing pro neziskový sektor. Praha: Management Press, 1996. ISBN 80-85943-07-7.

Hodnoticí metody a kritéria

Teoretická část – znalost látky uvedené v anotaci předmětu – 60 % výsledného hodnocení

Vypracování základního podnikatelského záměru – 40 % výsledného hodnocení

Další požadavky: povinná účast studenta ve výuce min. 75 %

Poznámka

není

Rozvrh na zimní semestr 2022/2023:

06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po
Út
St
místnost TR1-4024
Učebna 4024 (HAMU-Tržiště 18)

(Tržiště 18, Praha 1)
ŠULC M.
12:00–13:30
(přednášková par. 1)
Čt

Datum Den Čas Vyučující Místo Poznámky Č. paralelky
St 12:00–13:30 Marek ŠULC Učebna 4024 (HAMU-Tržiště 18)
Tržiště 18, Praha 1
přednášková par. 1

Rozvrh na letní semestr 2022/2023:

Rozvrh zatím není připraven

Předmět je součástí následujících studijních plánů