Marketing 2
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
110M2 | zkouška | 2 | 1 hodiny SEMINÁŘŮ týdně (45 minut), 1 hodiny PŘEDNÁŠEK týdně (45 minut), 29 až 39 hodin domácí příprava | česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Roman BĚLOR, Jiří ŠTILEC, Marek ŠULC
Obsah
Cíl výuky:
Cílem výuky je seznámit posluchače se základy pokročilého marketingu nejen v obecné podobě, ale zejména v oblasti rychle se rozvíjejících sociálních sítí a digitalizovaného světa, zejména v podmínkách revoluce 4.0 i v aplikovaných formách marketingu v oblasti umělecké / hudební produkce a hudebního provozu. Studenti se naučí používat moderní marketingové metody digitálního světa nejen teoreticky, ale i v praxi, zejména v oblasti hudební a umělecké produkce. Součástí výuky je podrobné vypracování „digitální“ marketingové strategie firmy, instituce nebo projektu.
Tematické okruhy:
- Co je digitální /internetový marketing a jaký je jeho historický vývoj a význam
- Co jsou tzv. nová média a jaký je jejich význam
- Sociální sítě a další důležité nástroje digitálního globalizovaného prostředí
- Jaké instrumenty lze v digitálním /internetovém marketingu využít a jaký mají vliv na úspěšnost produktu
- Totální marketingový mix – jeho rozbor, možnosti využití a problémy v internetovém prostředí
Výsledky učení
Studenti se seznámí s historií a současností digitálního / internetového marketingu a s nejdůležitějšími osobnostmi této disciplíny. Budou jim zřejmé základní nástroje internetového marketingu, ať už ve formě přípravné, realizační a kontrolní fáze nebo v komplexu tohoto přístupu. Dokáží přesně formulovat prvky totálního marketingového mixu. V závěru semestru budou schopni vypracovat a zdůvodnit podrobnou internetovou / digitální marketingovou strategii vybrané organizace, instituce nebo projektu s důrazem na hodnotu daného produktu i schopnost generovat zisk nebo vysoké procento soběstačnosti. To vše se zaměřením na oblast umění a zejména hudebního provozu se všemi specifiky této oblasti a s ohledem na prostředky a možnosti internetového a interaktivního působení.
Předpoklady a další požadavky
nejsou
Literatura
Povinná literatura:
FREY, Petr. Marketingová komunikace: nové trendy a jejich využití. Praha: Management Press, 2005. ISBN 8072611291.
NĚMEC, Robert. Marketing Sales Media [online]. [cit. 2017-01-12]. Dostupné z: http://marketingsales.tyden.cz/rubriky/lide/robert-nemec-digitalni-marketing-neexistuje_413188.html
SMUTNÝ, Leoš. Oboustranná komunikace v digitálním věku. Marketing Journal [online]. 10. 8. 2010. Dostupné z http://www.m-journal.cz/cs/reklama-podpora-prodeje/zajimavosti/oboustranna-komunikace-v-digitalnim-veku__s402x5363.html
KŘIVÁNKOVÁ, Renata. Návrh na rozšíření marketingových aktivit s důrazem na internetový marketing. Diplomová práce. Brno: Vysoké učení technické v Brně, Fakulta podnikatelská, 2014. Vedoucí diplomové práce Mgr. Štěpán Konečný, Ph.D.
Doporučená literatura:
STERNE, Jim. Měříme a optimalizujeme marketing na sociálních sítích. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3340-8.
JANOUCH, Viktor. Internetový marketing: prosaďte se na webu a sociálních sítích. Brno: Computer Press, 2010. ISBN 978-80-251-2795-7.
EVANS, Dave; MCKEE, Jake. Social media marketing: the next generation of business engagement. Indianapolis, Ind. : Wiley Pub., 2010. ISBN 9780470634035.
Hodnoticí metody a kritéria
Znalost látky uvedené v anotaci předmětu – 50 % výsledného hodnocení
Vypracování základní marketingové strategie v oblasti digitálního prostředí – 50 % výsledného hodnocení
Další požadavky: povinná účast studenta ve výuce min. 70 %
Poznámka
není
Rozvrh na zimní semestr 2022/2023:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2022/2023:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
|
|
---|---|
Po |
|
Út |
|
St |
|
Čt |
|
Pá |
|
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
St | 12:00–13:30 | Marek ŠULC | Učebna 4024 (HAMU-Tržiště 18) Tržiště 18, Praha 1 |
přednášková par. 1 |
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Hudební produkce (Mg) - od 2022/23 (povinný předmět)
- Hudební teorie (Mg) - Hudebně-vydavatelská činnost - od 2021/22 (povinný předmět s možností opakovaného zapsání)