Digitální střih pro HR 2
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
171DS2 | zkouška | 3 | 1 hodiny CVIČENÍ týdně (45 minut), 65 až 80 hodin domácí příprava | česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Obsah
Cíl výuky:
Zevrubná znalost praktického použití editačních funkcí programu ProTools. Tvůrčí práce při střihu v návaznosti na hudební detail s požadavkem na dodržení celistvosti a autenticity hudebního díla.
Samostatná práce studenta má umožnit potřebnou orientaci při praktickém provedení střihu. Gramotnost v oblasti ovládání SW na zpracování zvuku podporuje očekávaný přesah kompetencí hudební režie v nahrávacím týmu.
V průběhu semestru je přednesena látka v úzké návaznosti na praktické ukázky, které korespondují se zadávanou prací. Předpokládá se nácvik na dvou až třech cvičeních.
Tematické okruhy:
Koncepce provedení střihu rozsáhlejších hudebních forem
Detail střihu při kombinaci dvou hudebních ploch
Vliv intonace, tempa, rytmu, agogiky a barvy zvuku při střihu
Etika střihu – odpovědnost za opodstatnění, četnost a provedení střihu
Praktická cvičení na záznamu převážně těchto nástrojových kombinací:
Komorní soubory smyčcové – trio, kvarteto apod.
Sólový hlas v doprovodu klavíru
Varhany
Orchestr – komorní, symfonický, dechový, smyčcový apod.
Výsledky učení
Student se naučí zpracovávat hudební nahrávku způsoby, odpovídajícími probíraným tematickým okruhům. Díky detailním znalostem problematiky střihu získá okamžitou zpětnou vazbu pro vlastní nahrávací praxi.
Ovládá střihové funkce SW a způsoby jejich aplikace. Dovede se správně rozhodovat a zvážit možnosti i nutnost uplatnění jednotlivých kroků. Realizuje střih jako tvůrčí proces.
Předpoklady a další požadavky
nejsou
Literatura
Povinná literatura:
KING, Richard. Post Production, Editing. In: Recording Orchestra and Other Classical Music Ensembles. New York: Routledge, 2017. 256 stran, ISBN: 978-1-138-85454-3.
SMEJKALOVÁ, Sylva. Střih a jeho problematika z uměleckého hlediska. In: Nároky na funkci hudební režie v digitálním vícestopém nahrávacím procesu. Praha, 2018. 164 stran. Disertační práce. AMU. Hudební a taneční fakulta. Vedoucí práce prof. MgA. Vladimír Tichý, CSc.
ZAMAZAL, Václav. Střih v profesionálním studiu. In: Hudební nástroje před mikrofonem. 1. vyd. Praha: Supraphon, 1975. 183 s. noty, obr., ISBN 02-174-75.
Doporučená literatura:
STEJSKALOVÁ, Sylva. Hudební režie jako interpretační umění. In: Opus musicum. Hudební revue, ročník 52/2020, č.1, s. 32-41. ISSN 0862-8505.
Hodnoticí metody a kritéria
Student získá známku ze zkoušky na základě předložení samostatně zpracovaného střihového cvičení nebo projektu včetně textové explikace zvolených postupů. Dále zodpoví jednu doplňující otázku z probraných tematických okruhů. Je požadována nadpoloviční docházka.
Poznámka
není
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Zvuková tvorba a hudební režie - Hudební režie (Bc) od 2022/23 (povinný předmět)