Praxe zvukové tvorby 5
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
171PZT5 | zkouška | 8 | 2 hodiny výuky týdně (45 minut), 182 až 222 hodin domácí příprava | česky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Aleš DVOŘÁK, Oldřich SLEZÁK, Tomáš ZIKMUND
Obsah
Záznam sólového nástroje (zpěvu), komorního souboru, komorního orchestru, symfonického orchestru se sóly, pěveckého sboru. Záznam vokálně instrumentálních děl s varhanami. Modifikace a kombinace mikrofonních systémů, použití spotů. Live mixáž se současným provedením časových, dynamických, barevných a prostorových úprav signálu při záznamu díla či ozvučení scénických děl. Postprodukční mixáž, střih, úprava barvy, celkové dynamiky a prostoru pořízeného záznamu a automatizace procesu zpracování signálu. Programování rozsáhlejších scén. Ambiofonní performance.
Výsledky učení
Smyslem cvičení je hlubší rozvoj profesních dovedností ve snímání hudebních nástrojů či hudebních uskupení a zpracování hudebního signálu pro potřeby vzniku autonomních zvukových děl. Cvičení přispívají zejména k nárůstu zkušeností nahrávání v neznámých koncertních či chrámových prostorech. Cvičení jsou prováděna v týmové spolupráci s hudebními režiséry či samostatně. Jednotlivá cvičení zahrnují jak stereofonní formát tak i vícekanálové formáty. Zároveň je vytvořen přesah do tzv. nonartificiální hudby.
Předpoklady a další požadavky
Znalosti z oblasti zvukové techniky, hudební akustiky, akustiky hudebních nástrojů a lidského hlasu. Profesní dovednosti na úrovni bakalářského stupně Zvukové tvorby HAMU.
Literatura
Zvukový materiál z archivu Zvukového studia Hudební fakulty AMU.
Zamazal, Václav: Hudební nástroje před mikrofonem, Editio Supraphon 1975
Dickreiter, Michael: Mikrofon-Aufnahmetechnik, S.Hirzel, Leipzig, 2003
Walne, Graham: Sound for Theatre, Whitstable, Kent, 1990
Schoeps: Surround Brochure, 2006
Streicher, Ron: Decca Tree ? It's not just for stereo any more, 2010
Wittek, Helmut: ... about stereo and Surround, Karlsruhe 2007
Katz, Bob: Mastering Audio, Focal Press, Oxford (GB) 2002
Hodnoticí metody a kritéria
Aktivita na cvičeních.
Poznámka
Praxe částečně vychází z potřeb výuky ostatních oborů na Hudební a taneční fakultě a z nabídky praxe ve Zvukovém studiu HAMU. Zároveň je podřízena nabídce nahrávání v Českém rozhlase, Rudolfinu a aktivitám pedagogů ve vlastní praxi.
Rozvrh na zimní semestr 2022/2023:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
|
|
---|---|
Po |
|
Út |
|
St |
|
Čt |
|
Pá |
|
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
St | 14:00–17:00 | Aleš DVOŘÁK Tomáš ZIKMUND |
Učebna Zvukové studio Lichenštejnský palác |
paralelka 1 |
Rozvrh na letní semestr 2022/2023:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Obor Zvuková tvorba (Mg) (povinný předmět hlavní)