Praxe zvukové tvorby a hudební režie 4
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
171PZVT4 | zkouška | 3 | 2 hodiny CVIČENÍ týdně (45 minut), 54 až 69 hodin domácí příprava | česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Obsah
Cíl výuky:
Smyslem cvičení je praktické nabývání profesních dovedností ve snímání hudebních nástrojů či hudebních uskupení a zpracování hudebního signálu pro potřeby vzniku autonomních zvukových děl. Cvičení jsou prováděna v týmové spolupráci s hudebními režiséry či samostatně̌. V jednotlivých cvičeních je upřednostňován stereofonní formát.
Tematické okruhy:
Záznam symfonického orchestru se sóly
Záznam pěveckého sboru.
Záznamy koncertů, realizace studiových snímků ve Zvukovém studiu HAMU ve spolupráci s jinými studijními programy.
Kombinace mikrofonních systémů, použití spotů.
Příprava zvukových stop a ozvučení představení v divadle podle požadavků ostatních studijních programů.
Účast na přímém přenosu do rozhlasu, televize nebo přes internet /live streaming)
Poslech a oprava realizovaných děl
Hudební režie live i studiových snímků většího rozsahu, hudba k filmu
Práce v nahrávacím týmu – hudební a zvuková režie
Příprava bakalářských projektů
Výsledky učení
Student je schopen používat různé mikrofonní techniky a jejich kombinace při nahrávání hudby k dosažení esteticky působivé zvukové stránky nahrávky. Dokáže přetvářet záznam hudby po stránce časové, dynamické, barevné i prostorové. Rozumí týmové práci zejména v součinnosti s hudebním režisérem. Provede hudební režii rozsáhlejších hudebních kompozic, live či studiově. Studenti dovedou použít poznatky pro přípravu a realizaci i jiných forem autonomních zvukových děl.
Předpoklady a další požadavky
nejsou
Literatura
Povinná literatura:
Zvukový materiál z archivu Zvukového studia HAMU.
ZAMAZAL, Václav. Hudební nástroje před mikrofonem. Praha: Editio Supraphon, 1975.
DICKREITER, Michael. Mikrofon-Aufnahmetechnik. Leipzig: S.Hirzel, 2003.
WALNE, Graham. Sound for Theatre. Kent: Whitstable, 1990.
Hodnoticí metody a kritéria
Zkouška se skládá z předložení a obhájení vlastní vybrané zvukové nahrávky – části absolventského výkonu. Nutnou přílohou ke zvukové nahrávce je písemná explikace, popisující její vznik, použitá zařízení a postupy při její realizaci. Student během semestru zpracovává téma bakalářské práce. (specializace zvuková tvorba – hudební režie). Povinná docházka na praktická cvičení: 70 %.
Poznámka
není
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Zvuková tvorba a hudební režie - Zvuková tvorba (Bc) od 2022/23 (povinný předmět)
- Zvuková tvorba a hudební režie - Hudební režie (Bc) od 2022/23 (povinný předmět)