Specializovaná sluchová analýza 4
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
171SSA4 | zkouška | 2 | 1 hodiny CVIČENÍ týdně (45 minut), 40 až 50 hodin domácí příprava | česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Obsah
Cíl výuky:
Zvládnutí sluchové analýzy hudebního materiálu, který reflektuje hudebně – teoretické jevy z oblasti intonace, harmonie, kontrapunktu a rytmu.
Notové příklady jsou vybírány z vhodné hudební literatury, odpovídající vybranému slohovému období, případně žánru skladeb. Z tohoto materiálu jsou tvořena sluchová cvičení.
Tematické okruhy:
Diatonická modulace
Hudba barokní
G. F. Händel, J.S. Bach – syntéza polyfonního a harmonického myšlení
Výsledky učení
Student dokáže teoreticky chápat, sluchově analyzovat i zaznamenat do notového zápisu hudební materiál obsahující diatonickou modulaci. Analyzuje jednohlasá, dvojhlasá i trojhlasná cvičení. Získá zkušenost se sluchovou analýzou hudby období baroka.
Předpoklady a další požadavky
Přirozené hudebně sluchové předpoklady. Základní sluchová a intonační průprava na úrovni konzervatoří a úspěšné absolvování předmětu v předchozím ročníku.
Literatura
Doporučená literatura:
Knihy
HRADECKÝ, Emil. Úvod do studia tonální harmonie. Praha: Supraphon, 1972, 304 s. 02-189-72.
KOFROŇ, Jaroslav. Učebnice intonace a rytmu. Praha: Editio Supraphon, 1981, 208 s. 02-004-81.
PERLMUTTER, Adam. Perfect pitch method : A musician guide to recognizing pitches by ear. Cheltenham: Hal. Leonard corporation, 2014. 82 s. +. ISBN 978-0-634-09778-2 3 CD.
SPILKA, František. Hudební diktát : metodický návod a výběr příkladů melodických, rytmických a harmonických. 2. vyd. Praha: Státní hudební vydavatelství, 1966. 130 s. : notové ukázky.
SPILKA, František. Sluchová cvičení : příklady a úlohy k prohloubení hudebnosti. 1. vyd. Praha: Státní nakladatelství krásné literatury, hudby a umění, 1955. 460 s. : notové ukázky.
Web
Jacobs Vocal Academy. Ear Training Exercises. Level 1-8. [Sluchová cvičení online].
Dostupné z: https://www.youtube.com/watch?v=EazFLAA-Pog&t=219s
Harvard University. The Music Lab. 2019. [Poslechové testy online].
Dostupné z: http://themusiclab.org
Hodnoticí metody a kritéria
Student získá známku ze zkoušky na základě úspěšně absolvovaného sluchového testu. Test se skládá z diktátu u klavíru (nebo z poslechu připravených příkladů). Obsahuje absolutní tónové výšky, intervaly a vícezvuky. Následuje diktát krátkého hudebního tématu v originální instrumentaci ze záznamu. U obou částí testu se požaduje přesný notový zápis. Výsledek testu musí být vyšší než 75 % z celkového počtu bodů. Bodové hodnocení je stanoveno pro každý test samostatně. Student musí splnit minimálně 60 % docházky.
Poznámka
není
Rozvrh na zimní semestr 2022/2023:
Rozvrh zatím není připraven
Rozvrh na letní semestr 2022/2023:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
|
|
---|---|
Po |
|
Út |
|
St |
|
Čt |
|
Pá |
|
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
Čt | 12:00–12:45 | Sylva STEJSKALOVÁ | Učebna KZT Lichenštejnský palác |
paralelka 1 |
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Obor Hudební režie (Bc) od 2016/17 (povinný předmět s možností opakovaného zapsání)
- Obor Zvuková tvorba (Bc) (volitelný předmět)
- Zvuková tvorba a hudební režie - Zvuková tvorba (Bc) od 2022/23 (volitelný předmět)
- Zvuková tvorba a hudební režie - Hudební režie (Bc) od 2022/23 (povinný předmět)