Hra na saxofon-jazz 6
Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
174SXJ6 | zápočet | 6 | 1 hodiny výuky týdně (45 minut), 140 až 170 hodin domácí příprava | česky | letní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Obsah
Předmět vybaví studenty technikou, tónovou kulturou, intonací a interpretačními schopnostmi tak, aby velmi dobře obstáli v konkurenci jak na poli sólistickém, komorním, tak i orchestrálním. Vede budoucího umělce k samostatnosti, k realizacím vlastních představ a k obhájení svých myšlenek. Poslední bakalářský předmět je již zcela v režii bak. abs. koncertu a dotažení písemné diplomní práce do závěrečné podoby. Etudy jsou voleny tak, aby umožnily nastudovat zvolený bakalářský repertoár. Většinou se jedná o nejnáročnější-
Po technické i přednesové stránce je uplatňována maximální pozornost na provedení a precizitu. Přednesy opět korespondují s repertoárem abs. koncertu, ale pozornost se zaměřuje i na některé skladby období či stylů, které nebyly v průběhu studia dostatečně procvičeny. Přednesy typu
Výsledky učení
Předpoklady a další požadavky
Nástrojová vybavenost na úrovni odpovídající ročníku studia a profilu studenta.
Literatura
Périer, August : Vingt-deux études modernes : 7e et 9e degré
Zítek, František : 60 etud Moderní etudy pro klarinet
Copland, Aaron: Clarinet Concerto
Páleníček, Josef : Malá suita / klarinet, klavír
Horowitz, Josef : Sonatina
Berg, Alban : 4 kusy op.5
Milhaud, Darius : Koncert pro klarinet
Milhaud, Darius : Sonatina
Poulenc, Francis : Sonáta
Hindemith, Paul : Sonáta /1939/ pro klarinet a klavír
Bernstein, Leonard : Sonáta pro klarinet a klavír
Hodnoticí metody a kritéria
Výkony studentů se hodnotí po všech stánkách interpretace. Předně je rozebrána skladba, kterou student hrál a jsou na ní demonstrována jednotlivá úskalí interpretace Hodnotí se, jak se student s těmito problémy vyrovnal. Není nepovšimnuta i úroveň konkrétní hry studenta na nástroj, jak po stránce technické, intonační, zvukové, dynamické ale i interpretační.
Poznámka
Pedagogové dbají na prostřídání jednotlivých komorních partů dle zápisu skladatele a na preferenci sólistické i doprovodné složky.
Další informace
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje