Improvizace 1
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky | Semestr |
---|---|---|---|---|---|
202EIZ1 | zápočet | 2 | 2 hodiny výuky týdně (45 minut), 32 až 42 hodin domácí příprava | anglicky | zimní |
Garant předmětu
Jméno vyučujícího (jména vyučujících)
Obsah
V první polovině setkání studenti zkoušení improvizaci v krátkých a dlouhých formách na jevišti nebo jako vypravěči.
V druhé polovině setkání mediátor facilituje skupinovou diskuzi na témata, která přinášejí studenti, díky čemuž na ně mohou získat nový pohled nebo doporučení.
Výsledky učení
Předmět se skládá ze dvou částí - improvizace a mediace.
Studenti se učí principy divadelní improvizace v sólových a skupinových cvičeních a rozvíjejí se v následujích dovednostech:
- soustředění,
- paměť,
- představivost,
- schopnost přenést se přes vlastní chybu a využít ji ve svůj prospěch,
- přijímání nápadů druhých,
- spolupráce ve skupině, kolektivní tvořivost.
V druhé části semináře se zaměřujeme na aktuální osobní a interkulturní témata nebo témata spojená s univerzitou, s životem v cizí zemi a v jiné společnosti. Cílem je mluvit o tématech v otevřeném a bezpečném prostředí. Díky sdílení mohou studenti získat nový náhled a nadhled, zkušenosti od ostatních, jak se s novými situacemi vypořádávají, a pokud je to nutné, mediátor může tlumočit otázky, doporučení nebo potřeby studentů ostatním učitelům.
Předpoklady a další požadavky
Tvořivost, otevřenost novému, schopnost reflektovat vlastní process učení.
Literatura
Arnett, Bill. The Complete Improviser: Concepts, Techniques, and Exercises for Long Form Improvisation. BookBaby, 2017.
Halpern, Charna. Art by committee: A guide to advanced improvisation. Meriwether Pub, 2006.
Halpern, Charna, Del Close, and Kim Johnson. Truth in comedy: The manual of improvisation. Meriwether Pub, 1994.
Jagodowski, T. J., David Pasquesi, and Pamela Victor. Improvisation at the speed of life: The TJ & Dave book. Solo Roma Incorporated, 2015.
Johnstone, Keith. Impro: Improvisation and the Theatre. London: Methuen Publishing Ltd., 1981.
Johnstone, Keith. Impro for storytellers. Routledge, 2014.
Napier, Mick. Improvise: Scene from the inside out. Portsmouth, NH: Heinemann, 2004.
Trew, Chris, and Tami Nelson. Improv Wins. Lulu.com, 2013.
Hodnoticí metody a kritéria
Kredity se udělují na základě aktivní účasti v obou částech setkání.
Poznámka
Předmět je vyučován v angličtině.
Další informace
Předmět lze absolvovat opakovaně
Rozvrh na zimní semestr 2022/2023:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
|
|
---|---|
Po |
|
Út |
|
St |
|
Čt |
|
Pá |
|
Datum | Den | Čas | Vyučující | Místo | Poznámky | Č. paralelky |
---|---|---|---|---|---|---|
Pá | 11:30–13:00 | Václav WORTNER | Učebna Karlova 26, Praha 1 |
paralelka 1 |
Rozvrh na letní semestr 2022/2023:
Rozvrh zatím není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů
- Herectví se zaměřením na autorskou tvorbu a pedagogiku v anglickém jazyce (B.A.) (volitelný předmět)
- Herectví se zaměřením na autorskou tvorbu a pedagogiku (B.A.) (volitelný předmět)
- Herectví se zaměřením na autorskou tvorbu a pedagogiku v anglickém jazyce (B.A.) (volitelný předmět)
- Herectví se zaměřením na autorskou tvorbu a pedagogiku v anglickém jazyce (M.A.) (volitelný předmět)
- HATP - Autorské herectví (M.A.) (volitelný předmět)
- HATP - Autorská tvorba a psychosomatika (M.A.) (volitelný předmět)
- Herectví se zaměřením na autorskou tvorbu a pedagogiku (B.A.) (volitelný předmět)